dc.contributor.author | Şekerli, Eyüp Bayram | |
dc.contributor.author | Akçetin, Eyüp | |
dc.date.accessioned | 2019-06-11T07:01:37Z | |
dc.date.available | 2019-06-11T07:01:37Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/download/article-file/606751 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/6443 | |
dc.description.abstract | One of the growth strategies for firms is to buy other firms. Growth either may be related to main
business area of firm or different fields from different sectors. This study examines the acquisition
strategy of Google Inc. which is an important company in the oligopolistic internet industry with a
limited number of operators (Amazon, Google, Microsoft, Facebook, etc.). Between the years of
2001-2017, 177 acquisitions were examined in this research,. As a result of this review, it appears that
Google Inc. has acquired firms that manufacture in different technological areas. However, those
acquisitions increased ability of generating revenues from its core business. Consequently, among 177
acquisitions, constrained-related diversification model is most frequently observed strategy which is
aimed to increase performance of main business. | en_US |
dc.description.abstract | İşletmelerin büyüme stratejilerinden birisi de diğer işletmeleri satın almaktır. Büyüme, işletmenin esas
faaliyet alanı ile ilgili olabilirken, farklı sektörlerden farklı faaliyet alanlarını da içerebilmektedir. Bu
çalışmada sınırlı sayıda işletmenin (Amazon, Google, Microsoft, Facebook gibi.) oluşturduğu oligopol
bir yapıya sahip internet sektöründe önemli bir şirket olan Google Inc.’nin satın alma stratejisi
incelenmiştir. 2001 ve 2017 tarihleri arasında 177 adet satın alma işlemi incelenmiştir. Bu inceleme
sonucunda Google Inc.’nin farklı teknolojik alanlarda üretim yapan işletmeleri satın aldığı fakat bu
satın almalar sonucunda esas faaliyet alanında elde ettiği gelirleri artıracak yeteneklere sahip olduğu
görülmektedir. Sonuç olarak, seçilen Google örneğinde 177 satın alma arasında “kısıtlı ilişkili
çeşitlendirme” modeli, temel işin performansını arttırmaya yönelik en sık gözlenen strateji olarak
belirlenmiştir. | |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.407405 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Acquisations | |
dc.subject | Diversification Strategy | |
dc.subject | İnternet Sector | |
dc.subject | Google Inc | |
dc.title | Diversification strategy in internet industry: Google ınc. example | en_US |
dc.title.alternative | İnternet sektöründe satın alma çeşitlendirme stratejisi: Google ınc. örneği | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-1562-4716 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-7232-2154 | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.startpage | 271 | en_US |
dc.identifier.endpage | 289 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |