Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSönmez, Nilgün
dc.contributor.authorSulak, Hacı
dc.date2014-11-07
dc.date.accessioned2014-11-07T09:29:15Z
dc.date.available2014-11-07T09:29:15Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1302-3187
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/683
dc.description.abstractÖğrencilerin “Cebir” konusunu öğrenirken ne gibi yanlış anlamaların olduğunu tespit etmek ve bu yanlış anlamaların nasıl giderileceği amacıyla yapılan yüksek lisans çalışmasında 47 soruluk Teşhis Testi kullanılmıştır. Bu makalede söz konusu Teşhis Testinde bazı geometrik şekillerin çevreleri ve alanlarının bulunması ile ilgili 2 sorunun verileri değerlendirilmiştir. Elde edilen verilere göre öğrencilerin; çevre kavramının anlamını bildiği fakat geometrik şekillerin kenar sayısı artınca çevreyi bulmada, geometrik şekillerin alanlarını bulurken alan kavramının anlamında yanlışlıkları ve yanılgılarının olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study was to explore students misunderstandings and mistakes in finding perimeter and area of some geometric figures, and possible suggestions for overcoming these problems. This study was taken from the MSc thesis. For this study, a diagnostic test consisting of 47 questions was used. Two questions of the test was assessed in this article. The results of the study revealed that students knew the meaning of perimeter concept however, they had some misunderstandings and mistakes in finding perimeter when there was an increase in the sides of geometric figures and in defining of area concept while finding area of geometric figures.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik Öğretimi, Yanılgılar, Teşhis Testien_US
dc.titleÖğrencilerin Çevre Ve Alan Hesaplamalarındaki Yanlışlıkları Ve Yanılgılarıen_US
dc.title.alternativeStudents Mistakes And Misunderstandings Of Finding Perimeter And Areaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Bölümü, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Bölümüen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage417en_US
dc.identifier.endpage428en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster