Ara
Toplam kayıt 77, listelenen: 1-10
Marzano Taksonomisi’ne Göre İlkokul Programlarındaki Kazanımların Değerlendirilmesi: Bir Durum Çalışması
(2017)
Bu araştırmanın amacı, ilkokul programlarındaki kazanımların Marzano’nun bilişsel alan sınıflamasından yararlanarak bilişsel beceri basamakları açısından sınıflandırıp değerlendirmek ve programların üst düzey bilişsel ...
Öğretmen ve Müfettiş Penceresinden Rehberlik ve Denetim Çalışmalarına Bakış
(2017)
Eğitimin ve okulun niteliğinin belirlenmesinde ve geliştirilmesinde rehberlik, denetim ve değerlendirme süreçlerinin önemi açıktır. Günümüzde, denetimin temel amacı, öğretmenin gereksinim duyduğu yardımı sunmak olarak ...
Okul Yöneticilerinin Eğitimle İlgili Kararlara Katılmada Karar Mercileri ve Yerinden Yönetim Anlayışına İlişkin Görüşleri
(2017)
Bu çalışmanın amacı eğitimin yerinden yönetimi konusunda eğitim kurumlarında görev yapan eğitim yöneticilerinin yerinden yönetim anlayışına ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Yapılan bu çalışma ile eğitim yöneticilerinin ...
Türkiye’de Bütçenin Yasama Organı Tarafından Denetimi ve Sayıştay’ın Konumu
(2017-06)
Bütçe hakkını elinde bulunduran yasama organının, bütçe kanunuyla hükümete
verilen izin ve yetkinin belirlenen sınırlar içerisinde kullanılıp kullanılmadığını
denetlemesi kaçınılmazdır. Bütçenin denetimi teknik donanımı ...
Eğitsel Sosyal Ağ Ortamı Edmodo’nun Kullanılabilirliğinin İncelenmesi
(2017)
Bu çalışmanın amacı, sosyal ağ tabanlı bir öğrenme ortamı olan Edmodo’nun kullanılabilirliğini incelemek ve mevcut kullanılabilirlik sorunlarına yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 ...
Üniversite Öğrencilerinin Şehir İmajlarına Yönelik Bir Araştırma: Balıkesir Üniversitesi Örneği
(2017-06)
Şehirler, içinde yaşayanlar tarafından farklı şekillerde algılanmaktadır. Bu
algı, kişilerin yaşı ve eğitim düzeyi, yerli/yabancı olması gibi çeşitli faktörlere göre
farklılık göstermektedir. Bu farklılıkların temelinde ...
Öğretmenlerin Eğitime İnanma ve İşle Bütünleşme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(2017)
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin eğitime inanma ile işle bütünleşme düzeyleri arasındaki ilişinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, çalışma grubunu çeşitli kamu okullarında görev ...
Türkiye’de Vatandaş Katılımı: Milli Eğitim Bakanlığı Örneği
(2017-12)
Vatandaş katılımı günümüzde demokrasinin vazgeçilmez unsurlarından birisi
olarak kabul edilmektedir. Bu çerçevede hemen hemen tüm kamu kurumları demokratik
meşruiyetlerini sağlamlaştırmak ve vatandaşlara daha kaliteli ...
3-Boyutlu matrislerde norm eşitsizlikleri ve uygulamaları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2017)
Bu çalışmada ilk olarak 3-boyutlu matrislerde çarpma işlemi, 2-boyutlu matrislerdeki çarpma işlemine
benzer şekilde tanımlanmıştır. Daha sonra, 3-boyutlu matrislerdeki norm eşitsizlikleri elde edilmiş ve bu
eşitsizlikler ...
Bireysel algılarına göre okul yöneticilerinin karar verme stilleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2017)
Bu araştırmada okul yöneticilerinin karar verme stilleri belirlenmiş ve belirlenen demografik değişkenler ile karar verme stilleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma örneklemini Denizli ...