dc.contributor.author | Onaran, Berrin | |
dc.contributor.author | Uyar, Ahmet | |
dc.contributor.author | Avan, Ali | |
dc.date.accessioned | 2019-10-30T11:40:43Z | |
dc.date.available | 2019-10-30T11:40:43Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/7133 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının tüketici
bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk kavramı
açıklanmakta ve özellikle eğitimle ilgili yapılan sosyal sorumluluk kampanyaları değerlendirilmektedir.
Araştırmanın evrenini Afyon Kocatepe Üniversitesinde öğrenim gören önlisans, lisans ve yüksek lisans
düzeyindeki öğrenciler oluşturmaktadır. Anket formu, örneklemin tüm gruplar için eşik (sınır) değeri olan
n=384 sayısının üzerine çıkılarak 451 kişiye uygulanmıştır. Anket yöntemiyle toplanan veriler, frekans-yüzde analiziyle değerlendirilmiş, katılımcıların konuya ilişkin görüşleri ile demografik özelliklerinin
karşılaştırılmasında ilişkisiz ölçümler için “t-testi” ve “Varyans (ANOVA) Analizi”nden yararlanılmıştır.
Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, tüketiciler Kurumsal Sosyal Sorumluluk faaliyetleri yürüten
işletmelerin amacının müşteri kazanmak ve imajlarını yükseltmek olduğunu düşünmektedirler. Bununla
birlikte; işletmelerin amacı ne olursa olsun tüketiciler bu faaliyetleri destekleme eğilimindedir. | en_US |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to evaluate education supported corporate social
responsibility campaigns from customers’ point of view. Within this scope, corporate social responsibility
notion has been explained and especially education based social responsibility campaigns have been
evaluated. The population of the study was constituted from the undergraduate students which study in
Afyon Kocatepe University. The survey implementation was conducted through 451 participants, which is
above the threshold (limit) value of the sample determined in the research, which was n=384. Data obtained
in the research were analyzed by using frequency-percentage distribution, arithmetical average and
standard deviation values. By using varimax rotation and principal components method, confirming factor
analysis was applied in order to determine the representation level of expressions about considerations
aimed at social responsibility campaigns supporting education. For statistical comparison of participants’
opinions and their demographic characteristics, independent measurements “t-test” and “Analysis of
Variance (ANOVA)” were used. According to the results, customers thought that socially responsible firms’
basic aims are to gain new customers and to enhance their image. However, consumers tend to support
these attempts anyhow | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Pazarlama | en_US |
dc.subject | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | en_US |
dc.subject | Kurumsal Sosyal Performans | en_US |
dc.subject | Tüketici Davranışları | en_US |
dc.title | Eğitim destekli kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelik tüketici algılamaları | en_US |
dc.title.alternative | Consumer perceptions of education-based corporate social responsibility campaigns | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Turizm Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4510-3962 | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 131 | en_US |
dc.identifier.endpage | 157 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Onaran, Berrin | |
dc.contributor.institutionauthor | Uyar, Ahmet | |
dc.contributor.institutionauthor | Avan, Ali | |