Marka kent Isparta üzerine bir araştırma
Künye
Uzun, H., & Demir, Ş. Ş. (2019). Marka kent Isparta üzerine bir araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.24, S.2, s.171-186.Özet
Tüketiciler klasik bir ürün veya hizmet almak yerine, markalı bir ürün veya hizmeti almayı tercih
etmektedir. Bu yüzden markalaşmış bir kent yaratma çalışmaları son yıllarda turizm alanında öne
çıkan bir konudur. Kent markalaşması kavramıyla kentler, benzer hizmetler sunan diğer kentlerden
kendilerini farklılaştırmaya çabalamaktadır. Bu nedenle Isparta’da yerel yönetim tarafından bilinçli
veya bilinçsiz olarak yapılmış marka çalışmaları bulunmaktadır. Bu çalışma ile yerel yönetim
tarafından Isparta kenti için yapılan marka çalışmalarını halkın nasıl değerlendirdiğini ortaya
koymak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel yöntemlerden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme
tekniği katılımcıların düşüncelerini daha net ortaya koyabileceğinden dolayı tercih edilmiştir.
Çalışma Isparta’nın markalaşma sürecinde temel oluşturması açısından ve yerel yönetime yardımcı
olabilecek veriler elde edilebilmesini sağlayacağından önem arz etmektedir. Araştırma verileri halkın
yoğun olarak görüldüğü alanlar ile çeşitli kurum ve kuruluşlar ziyaret edilerek toplanmıştır. 400
katılımcı ile yüz yüze görüşülerek araştırma soruları yöneltilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular,
marka kent olma yolunda ilerleyen Isparta’nın turizm açısından zengin bir potansiyeli olduğunu,
gelenek ve göreneklerine bağlı bir şehir olduğunu, turizmde popülerliğinin artmakta olduğunu ancak
tanıtım faaliyetlerinin yetersiz olduğunu göstermiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, kentin
markalaşma açısından önemli kaynaklara sahip olduğunu ve bu kaynakların değerlendirilmesi
gerektiğini göstermiştir. Consumers prefer to buy a branded product or service instead of buy a classic product or service.
For this reason, creating a branded city is a prominent issue in the field of tourism in recent years.
With the concept of city branding, cities strive to differentiate themselves from other cities offering
similar services. Therefore, there are brand studies conducted in Isparta by the local government
consciously or unconsciously. With this study, it is aimed to show how the public evaluates the brand
works made for the city of Isparta by the local government. The semi-structured interview technique,
which is one of the qualitative methods in the research, was preferred because it could reveal the
thoughts of the participants more clearly. The study is important because it can provide the basis for
the branding process of Isparta and to provide data that can help the local government. Research
data was collected in areas where people gathered intensively, by visiting various institutions and
organizations. A total of 400 participants were interviewed face to face and the research questions
were asked. The findings of the study show that Isparta, which is on its way to be a branded city, has
a rich potential in terms of tourism, is a city keep on its traditions, its popularity is increasing in tourism but its promotional activities are insufficient. The results of the study showed that the city has
important resources in terms of branding and these resources should be evaluated.
Kaynak
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
24Sayı
2Bağlantı
http://iibfdergi.sdu.edu.tr/assets/uploads/sites/352/files/yil-2019-cilt-24-sayi-2-yazi02-19062019.pdfhttps://hdl.handle.net/11630/7564
Koleksiyonlar
- Makaleler [4]