Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöksel, Türker
dc.contributor.authorDündar, Süleyman
dc.date.accessioned2019-12-23T06:21:18Z
dc.date.available2019-12-23T06:21:18Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.citationDÜNDAR Süleyman, GÖKSEL Türker, “Reklâmların Pazarlama Etiği Ve Sosyal Sorumluluk Bilincine Göre Değerlendirilmesi: Ampirik Bir Çalışma” A.K.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Aralık 2006, Sayı 8–1, ss 123–141.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7614
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1633/20489
dc.description.abstractReklâmlar, tüketicilerin satın alma kararlarında önemli bir etkiye sahiptir. Reklâmlarda ki yanıltıcı unsurlardan dolayı tüketiciler aldanabilmektedir. Bunun için işletmeler, tüketiciye ve topluma karşı sosyal sorumlulukları gereği yanıltıcı reklâmlardan kaçınmalıdır. Bu çalışmada, Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerin medya araçlarında yayınlanan reklâmlara ilişkin algılamaları ölçülmüştür. Çalışmanın sonucuna göre pazarlama etiği ve sosyal sorumluluk ilkelerine göre, öğrencilerin reklâmlara ilişkin algılamaları olumsuzdur. Algıdaki bu olumsuzluk, öğrenim düzeyine ve cinsiyete göre farklılık göstermemektedir.en_US
dc.description.abstractAdvertisements have an important effect on consumer’s buying decisinons. Consumers are deceived because of misleading element at the advertisements. Therefore, firms should avoid misleading advertisements as their social responsibility against consumers as well as the society. In this study the perceptions of the students, studying at Afyonkarahisar Kocatepe University, in relation to advertisement broadcasted in media are measured. The study concludes that according to marketing ethic and social responsibility principles, perceptions of the students are negative in regard to advertisement. In this negative perseption, there is no difference both betwen education levels, and male and female.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectReklâmen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectSosyal Sorumluluken_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectAdvertisementen_US
dc.subjectEthicen_US
dc.subjectSocial Responsibilityen_US
dc.titleReklâmların pazarlama etiği ve sosyal sorumluluk bilincine göre değerlendirilmesi: Ampirik bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon Meslek Yüksekokuluen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.authorid0000-0002-0855-5129en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGöksel, Türker
dc.contributor.institutionauthorDündar, Süleyman


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster