Cep telefonu kullanıcılarının marka kimliği algılamalarına yönelik Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde bir alan araştırması
Künye
EMİR Oktay, GÖKSEL Türker, PEKYAMAN Asuman, “Cep Telefonu Kullanıcılarının Marka Kimliği Algılamalarına Yönelik Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde Bir Alan Araştırması”, Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Yalvaç Gelişim Dergisi, Yıl: 1, Sayı: 1–2, Haziran / Aralık 2008, Sayfa:101–115Özet
Günümüz iş yaşamında birçok firmanın geleceği markalara bağlıdır. Satın alma sonrası bilgiyi yorumlamanın zor olduğu durumlarda marka, bilgiyi yorumlamanın önemli bir yoludur. Firma stratejilerini formüle etmede markaların kullanılması başlangıç noktasıdır; yeni yönelmelerde önemli bir şarttır. Kendini kabul ettirmiş markalar hem rekabette hem büyüme ve karlılıkta büyük potansiyele sahiptir. Bu potansiyellerin farkında olan firmalar, strateji belirlenmesinde markanın önemini ve rekabetteki avantaj kaynağını ortaya koymaktadır.
Markaların pazarda başarılı olabilmesini, yaşayabilmesini sağlamanın temel şartları marka kimliğini oturtmak, güçlendirmek, bilinirliliğini arttırmak ve satın alınmasını sağlamaktır. Firmalar tüm pazarlama faaliyetlerini bu değişkenler eksenine odaklamakta ve aktivitelerini, markalarının yine bu alanlarda rakiplerinden daha güçlü olması için yönlendirmektedirler.
Bu çalışmada tüketicilerin marka kimliğini algılamalarına yönelik genel tespitler yapılmış ve Afyon Kocatepe Üniversitesi öğrencilerinin tutumlarını belirleyici faktörler tespit edilmiştir. In today’s business life, the future of many firms depends on the brands. When interpretation of after sale situation is difficult, brand is a very important way for interpretation. The use of brand is the start point for formulation of company strategies; it is also an important condition for new trends. Well recognized brands have very big potential in competition, growth and stability. The firms those are aware of these potentials of importance of brands put this advantage in business and setting for their strategy.
The fundamental conditions for the success and survival of brands in the market are to fit the identity of brand, strengthen the awareness of brand and higher the purchasing level. In order to be stronger than their competitors, firms are focusing all marketing activities to these variables and directing their activities to these fields.
In this study, the perception of consumers towards the brand names are determined for general views and characteristic factors in A.K.U students attitudes.
Kaynak
Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Yalvaç Gelişim DergisiCilt
1Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/7615Koleksiyonlar
- Makaleler [69]