Mermer işletmeleri çalışanlarının iş tatmini ve işletmelerinden beklentileri: Afyonkarahisar İlinde faaliyette bulunan işletmelerde gerçekleştirilen bir araştırma.
Citation
GÖKSEL Türker, Ersoy Metin, “Mermer İşletmeleri Çalışanlarının İş Tatmini ve İşletmelerinden Beklentileri - Afyonkarahisar İlinde Faaliyette Bulunan İşletmelerde Gerçekleştirilen Bir Araştırma”, 6.Mermer ve Doğaltaş Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 2008, s.161–186,Abstract
Küreselleşen iş yaşamında yaşanan gelişmeler, işletmelerin rekabet etme koşullarında da değişimi beraberinde getirmiştir. İşletmeler bu anlamda rakiplerinden daha avantajlı şartları ele geçirmek için yönetim uygulamalarında ve stratejilerinde farklılaşmalara gitmek zorunda kalmışlardır.
Sözü edilen farklılaşma uygulamaları teknolojik yenileşmelerle kendini hissettirdiği gibi, insan kaynakları ve personel yönetimi politikalarını da etkilemiştir.
Modern yönetim düşünürleri özellikle son yıllarda işletme içi müşteri grubu olarak adlandırılan işgörenlerin motivasyonunun önemini her fırsatta vurgulamışlar ve işletmelerdeki verimlilik hedeflerinin sağlanmasında bu kesimin tatmininin önemine göndermede bulunmuşlardır.
Gerçekleştirilen çalışmada literatür araştırmalarının yanı sıra, Afyonkarahisar ilinin, dünya standartlarında rekabet edebilir sektörlerinin başında tanımlanan mermer işletmelerinde çalışan işgörenlerin, işletmelerden beklentilerini belirlemeye yönelik olarak geliştirilen anket çalışmasına da yer verilmiştir. Gerçekleştirilen anket çalışması, iki bölümden oluşturulmuştur. Anketin birinci bölümü, kişisel bilgi formu olarak hazırlanmış olup 10 sorudan oluşmaktadır. İkinci bölüm ise, iş görenlerin iş tatminini etkileyebileceği düşünülen etkenlere ilişkin 38 sorudan oluşmaktadır.
Gerçekleştirilmiş olan anket çalışmasında elde edilen verilerin, işletme sahibi ve yöneticileriyle iş görenlerin arasında iletişimin daha sağlıklı bir boyutta gerçekleşmesine ve iş yaşamında verimliliği arttırmaya yönelik fikirler elde edilmesine katkı sağlaması hedeflenmektedir. The differences of the business circle have changed the rules of competition. The companies had to develop their management strategies to take advantage against to their competitors.
These differences caused by technological developments so affected to human resources and personnel management strategies.
Especially last years, contemporary philosophers usually underlined the significant of the employee’s motivation that named the client in company and mentioned to the importance of the satisfaction of this groups to reach the aims of productivities.
In this study, besides the literature resources, it was given place to a statistical study aimed to analyze the expectations of the employee in marble sector of Afyonkarahisar which could compete to the world market. The statistical study consists of two parts. The first part was prepared 10 questions as a personal knowledge form and the second was 38 questions as to satisfactions and expectations of the employees.
It was aimed to contribute to new ideas to develop the productivity of the business circle and increase the communication between employees and employers.
Source
6.Mermer ve Doğaltaş Sempozyumu Bildiriler KitabıVolume
1Issue
6Collections
- Makaleler [69]