Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzer, Erdal
dc.contributor.authorÖzdoğan, O. Nuri
dc.date.accessioned2019-12-24T13:41:52Z
dc.date.available2019-12-24T13:41:52Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationÖzer E., Özdoğan O. N. (2019). Personel güçlendirmenin işgörenlerin iş performansına etkisi: Afyonkarahisar örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 11(2), 1205-1224en_US
dc.identifier.urihttps://www.isarder.org/cilt-11-sayi-2-2019/
dc.identifier.urihttps://www.doi.org/10.20491/yod.13.003
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7664
dc.description.abstractPersonel güçlendirme, işgörenlere yetki ve güç devredilerek işleri ile ilgili konularda bağımsız kararlar almalarını sağlayan yönetsel bir anlayış olarak tanımlanabilir. Davranışsal ve psikolojik boyutları bulunmaktadır. İş performansı ise, bir görevin önceden belirlenen standartlar çerçevesinde yerine getirilmesi için yapılan çabaların tümü olarak tanımlanabilir. Görev ve bağlamsal boyutları bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Afyonkarahisar’daki beş yıldızlı otel işletmelerinin yiyecek içecek bölümlerinde çalışan işgörenlerin güçlendirme algılarının işgören performansı düzeyleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Yöntem – Çalışmanın evreni, Afyonkarahisar ve Sandıklı ilçesinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinin yiyecek içecek bölümü işgörenlerinden oluşmaktadır. Veri toplama tekniği olarak anket yöntemi kullanılmış; uygulama bölgedeki on adet beş yıldızlı otelde 513 işgören üzerinde gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde, betimsel istatistikler, korelasyon, basit ve çoklu doğrusal regresyon analizleri yapılmıştır. Bulgular – Araştırma sonucunda işgörenlerin güçlendirme ve iş performansına ilişkin algılarının orta düzey ve üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca korelasyon ve regresyon analizleri sonucunda davranışsal ve psikolojik güçlendirme ile görev/ bağlamsal ve genel iş performansı arasında orta ve yüksek kuvvette pozitif bir ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Tartışma – Araştırma sonuçları, işgörenlerin güçlendirme düzeylerinin artmasıyla birlikte iş performans düzeylerinin de artacağını ortaya koymaktadır. Dolayısıyla işgören performansının hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin belirleyicisi olduğu otel işletmelerinde işgörenlerin güçlendirilmesinin hedeflenen amaçlara ulaşmayı kolaylaştırıcı bir etkiye sahip olduğu söylenebilir. Ayrıca çalışmada güçlendirme ve iş performansı kavramları tüm boyutları ile ele alınıp aralarındaki ilişkiler ortaya konulmuştur. Bu yönüyle otel yöneticilerine ve ilgili yazına önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Bu husus, gerçekleştirilen araştırmayı, konuyla ilgili şimdiye kadar yapılan çalışmalardan da farklı kılmaktadır.en_US
dc.description.abstractPersonnel empowerment can be defined as a managerial approach that enables employees to make independent decisions on issues related to their works by transferring authority and power to them. It has behavioral and psychological dimensions. Business performance can be defined as; all efforts to fulfill a task within the framework of pre-determined standards. It has task and contextual dimensions. The aim of this study is to determine the effects of empowerment perceptions on the employees' performance levels of employees that are working in food and beverage departments in Afyonkarahisar. Design / methodology / approach – Research population consists of the employees of the food and beverage division (service and kitchen) of the five-star hotel businesses in Afyonkarahisar province and Sandıklı district. As the data collection technique, survey method was used; 513 employees in 10 five star hotels in Afyonkarahisar and Sandıklı were participated in the survey. In the analysis of the data descriptive statistics, correlation, simple and multiple linear regression analyzes were conducted. Findings – As a result of the research, it was determined that employees' perceptions of empowerment and job performance are the medium level and above. However, as a result of correlation and regression analyzes, it was found that there was a positive, medium and high strength relationship between behavioral and psychological empowerment and task/context and overall work performance. Discussion – The results of the research reveal that the level of job performance will rise with the increase of employees' empowerment levels. Therefore, it can be said that strengthening the employees in the hotel enterprises where the performance of the employees is the determinant of service quality and customer satisfaction has a facilitating effect on reaching the intended goals. In addition, the strengthening and business performance concepts were discussed with all dimensions and the relationships between them were revealed. In this respect, it is thought that it will provide important contributions to hotel managers and related literature. This makes the present study different from other studies on this subject.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.identifier.doi10.20491/yod.13.003en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPersonel Güçlendirmeen_US
dc.subjectİş Performansıen_US
dc.subjectYiyecek İçecek Bölümüen_US
dc.subjectPersonnel Empowermenten_US
dc.subjectJob Performanceen_US
dc.subjectFood and Beverage Departmenten_US
dc.subjectYiyeceken_US
dc.subjectİçeceken_US
dc.subjectFooden_US
dc.subjectBeverageen_US
dc.subjectJoben_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.titlePersonel güçlendirmenin işgörenlerin iş performansına etkisi: Afyonkarahisar örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of empowerment on job performance of employees: Case of Afyonkarahisaren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentAfyon Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0002-6782-4878en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage1205en_US
dc.identifier.endpage1224en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzer, Erdal
dc.contributor.institutionauthorÖzdoğan, O.Nuri


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster