dc.contributor.author | Özer, Erdal | |
dc.contributor.author | Özdoğan, Osman Nuri | |
dc.date.accessioned | 2019-12-25T05:48:44Z | |
dc.date.available | 2019-12-25T05:48:44Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Özer, Erdal. (2019). Yiyecek İçecek Bölümü Çalışanlarının İş Performansı ve İşten Ayrılma Niyetlerine İlişkin Algı Düzeylerinin Belirlenmesi: Afyonkarahisar Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 1012-1034. | en_US |
dc.identifier.uri | https://www.jotags.org/2019-vol-7-issue-2/ | |
dc.identifier.uri | https://www.doi.org/10.21325/yod.13.003 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/7672 | |
dc.description.abstract | Otel işletmelerinde verilen hizmetlerin niteliği gereği müşteri istek ve beklentilerinin hızlı
bir şekilde karşılanması gerekmektedir. Bu nedenle yüksek iş performansına sahip nitelikli
işgörenlerin işletmelere kazandırılmaları ve işletmelerde uzun süreli istihdam edilmeleri
önem arz etmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, beş yıldızlı otel işletmelerinin
yiyecek içecek bölümlerinde çalışan işgörenlerin iş performansı ve işten ayrılma niyeti algı
düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışmanın evreni, Afyonkarahisar’daki beş yıldızlı otel
işletmelerinin yiyecek içecek bölümü işgörenlerinden oluşmaktadır. Veri toplama tekniği
olarak anket yöntemi kullanılmış olup uygulama 513 işgören üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanı sıra; t testi ve varyans analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda işgörenlerin iş performansına ilişkin algılarının orta düzey ve üzerinde
olduğu ve işten ayrılma niyetlerinin düşük olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Customer demands and expectations must be met quickly in accordance with the quality of
the services provided in the hotel business. For this reason, it is important that qualified
employees with high work performance are recruited to businesses and long-term
employment in enterprises. The aim of this study is to determine the level of perception of
job performance and intention to leave of employees working in food and beverage
departments of fivestar hotels. The research population consist of the employees in the food
and beverage division (service and kitchen) of five-star hotel enterprises in Afyonkarahisar
province. The survey method was used as data collection technique and the application was
carried out on 513 employees. In the analysis of the data was obtained through the
questionnaire, t test, variance analysis, as well as descriptive statistics. As a result of the
study, it was determined that employees' perceptions of work performance were medium
and above and their intention to leave was low. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Journal of Tourism and Gastronomy Studies | en_US |
dc.identifier.doi | 10.21325/yod.13.003 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İş Performansı | en_US |
dc.subject | İşten Ayrılma Niyeti | en_US |
dc.subject | Yiyecek İçecek Bölümü | en_US |
dc.subject | Job Performance | en_US |
dc.subject | Intention to Leave | en_US |
dc.subject | Food and Beverage Department | en_US |
dc.title | Yiyecek içecek bölümü çalışanlarının iş performansı ve işten ayrılma niyetlerine ilişkin algı düzeylerinin belirlenmesi: Afyonkarahisar örneği | en_US |
dc.title.alternative | Determination of perception levels of employees of food and beverage department related to their job performance and intention to leave: Afyonkarahisar case | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Journal of Tourism and Gastronomy Studie | en_US |
dc.department | Afyon Meslek Yüksekokulu | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-6782-4878 | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1012 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1034 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Özer, Erdal | |
dc.contributor.institutionauthor | Özdoğan, Osman Nuri | |