Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBoyraz, Mehmet
dc.contributor.authorMutluç, Asilhan Semih
dc.contributor.authorDikmen, Hatice
dc.date.accessioned2020-01-06T10:35:35Z
dc.date.available2020-01-06T10:35:35Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.issn2148-2489
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16992/ASOS.11985
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/7920
dc.description.abstractSon yıllarda turizm işletmeleri arasında doğrudan muhafazakâr misafirlere odaklanan konaklama işletmelerinde artış görülmektedir. Bu çalışma Müslüman dostu konaklama işletmelerinin (MÜDOKİ) Türkiye’deki mevcut potansiyel durumunun ortaya konulmasını içermektedir. Araştırma kapsamında; Türkiye’deki faaliyet gösteren Müslüman dostu konaklama işletmelerinin farklı parametrelere göre sayılarının, bölge ve şehirlere göre konumlarının, sundukları ürün ve hizmet kapsamlarının, karakteristik özellikleri ile sınıflandırılma türlerini ve dağılımlarının ortaya koyulması hedeflenmiştir. Araştırmanın evrenine dair resmi bir istatistik olmamasından dolayı bu tesisleri tespit etmek amacıyla konuyla ilgili anahtar kelime havuzu oluşturulmuştur. Bu kelimeler vasıtasıyla internet üzerinde detaylı bir araştırma yapılarak bu konseptteki tesisler hakkında bilgi içeren blog, forum, seyahat acentaları ve online satış kanallarında oluşan 40 farklı web sitesi tespit edilmiştir. Bu web siteler aracılığı ile veriler toplanmış ve Müslüman dostu ürün ve hizmet verme ihtimali olan işletme sayısı 251 olarak belirlenmiştir. Bölge olarak en fazla MÜDOKİ 61 adet ile Ege Bölge'sinde yer alırken il olarak en fazla otel 41 adet ile Antalya'da yer almaktadır. MÜDOKİ’nin 10 tanesi 5 farklı uluslararası otel zincirine ait iken 30 tanesi 12 farklı ulusal otel zincirine ait otellerden oluşmaktadır. Grup ve zincir otellerin dışında kalan 169 otel ise bağımsız olarak faaliyet göstermektedir. MÜDOKİ’nin yaklaşık% 34'ü (71) sezonluk olarak, % 66'sı (138) tam zamanlı olarak 12 ay boyunca açık bulunmakta ve %31,58’ini (66) termal oteller oluştururken %25,38’i (53) resort otellerdir. Müslüman dostu konaklama işletmelerinde birtakım hizmetler ve sunulan ürünler birçok işletmede ortak olarak yer alırken bazı Müslüman dostu uygulamalarının ise yalnızca işletme nezdinde özgün birer hizmet sunumu olarak benimsendiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn recent years, there has been an increase in the number of accommodation businesses that focus on direct conservative guests among tourism businesses. This study covers the present potential situation of Muslim-friendly accommodation enterprises in Turkey. Within the scope of the research; according to the number of different parameters for operating in a Muslim-friendly accommodation enterprises (MFAE) in Turkey, according to the region and the location of the city, the scope of products and services they offer, aimed to put forward the classification of the types and distribution characteristics. Due to the lack of official statistics on the researcher's universe, a related keyword pool was established to identify these facilities. Through these words, detailed research was conducted on the internet and 40 different websites have been identified which are including blogs, forums, travel agencies and online sales channels that contain information about the facilities in this concept. Through these web sites, the number of enterprises that have gathered data and are likely to provide Muslim-friendly products and services has been determined as 251. According to findings; It has been determined that there are 209 MFAE in seven geographical regions and 38 different cities of Turkey. While most hotels locally are located in the Aegean region with 61, the largest number of MFAE in the province is in Antalya with 41. 10 of the MFAE are made up of 5 different international hotel chains, while 30 are made up of 12 different national hotel chains. Apart from group and chain hotels, 169 hotels operate independently. Approximately 34% (71) of MFAE serve as seasonal and 66% (138) are fully open for 12 months, majority of MFAE belong to the thermal hotels with 31.58% (66), and coastal hotels with 25,38% (53). In MFAE, some services and offered products are common to many facilities, while some Muslim-friendly service offering applications are seen only as unique for the enterprises.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.16992/ASOS.11985en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectHelal Turizmen_US
dc.subjectHelal Otelen_US
dc.subjectMüslüman Dostu Otelleren_US
dc.subjectMüslüman Dostu Konaklama İşletmelerien_US
dc.titleTürkiye’de faaliyet gösteren müslüman dostu konaklama işletmeleri üzerine bir araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalThe Journal of Academic Social Sciencesen_US
dc.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.authorid0000-0001-6755-1999en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage371en_US
dc.identifier.endpage391en_US
dc.identifier.issue41en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası - Editör Denetimli Dergien_US
dc.contributor.institutionauthorBoyraz, Mehmet
dc.contributor.institutionauthorMutluç, Asilhan Semih


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Makaleler [28]
    Makale, olgu sunumu, editöre mektup vb.

Basit öğe kaydını göster