Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Şemseddin Muhammed el-Koçhisârî, el-Fevâidü’xxş-Şemsiyye li’xxl-Menâri’xxl-Hâfızıyye
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2019)
İncelediğimiz eser İnebey kütüphanesinde HO 665 numaralı demirbaşta kayıtlı
210 varak 29 satırdır. Kütüphane kayıtlarında eserin müellif hattı olduğu ve hicri VIII.
Asırda istinsah edildiği yazmaktadır. Eserde müellif ...
İsnâd sisteminin Arap Edebiyatında kullanımı ve diğer naklî ilimlerle mukayesesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2019)
Tarihte bilginin nesilden nesile aktarımı, ilk insanın yaratılışından bu yana bütün zaman ve mekânlarda uygulanan bir öğretim yöntemidir. Birbirinden farklı zaman ve mekânlara ait top-lumlar arasındaki bilgi iletişimine ...
Muhammed Esed’in mucize anlayışına klasik tefsirler ışığında eleştirel bir yaklaşım
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2019)
Modern Batı düşüncesinin gelişmesi ve bilimsel ilerlemeler neticesinde bazı ayetleri
anlama ve yorumlamada yeni yaklaşımlar ortaya çıkmıştır. Kur’ân-ı Kerîm’de,
geçmiş peygamberlerin elinde gerçekleşen birçok mucize ...
Tefsir kaynağı olarak Buhârî’nin El-Câmiʻu’s-Sahîh’i
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2019)
Çalışmanın birinci bölümünde Sahîh, tefsir usulü açısından incelenmiş, ayet
isimleri, sure isimleri ve bazı tefsir usulü ıstılahları hakkındaki rivayetler
değerlendirilmiştir. Buhârî’nin bu konularda alana olan katkısı, ...
Din öğretiminde mizah kullanımı
(İlahiyat Araştırmaları Merkezi, 2018)
Eğitimin uygulama alanında istenilen davranış değişikliğini gerçekleştirebilmesi, eğitim programında yer alan yöntemin dikkatle seçilmiş ve özenle oluşturulmuş unsurları içermesine bağlıdır. Söz konusu unsurlar klasikten ...