Yerli halkın helal otellere bakış açısı: Afyonkarahisar örneği
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Afyonkarahisar’da yaşayan yerel halkın helal otellere yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Bu doğrultuda, demografik ve helal otellerde konaklama değişkenleri açısından katılımcı tutumlarının farklılaşıp farklılaşmadığının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evreni, Afyonkarahisar il merkezinde yaşayan, 25 yaş ve üzeri helal otel işletmeleri hakkında bilgi sahibi yerel halktan insanları kapsamaktadır. Veri toplama aracı olarak nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği benimsenmiş ve kolayda örnekleme 01-30 Nisan 2018 tarihleri arasında 270 kişiye yüz yüze anket uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı analiz, frekans analizi, güvenilirlik analizi, aritmetik ortalama, Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Katılımcıların helal otellere yönelik tutumlarının pozitif yönlü, yüksek ve fiyata karşı duyarlı olduğu, dini hassasiyetlerinden ötürü bu tür tesislerde temel hizmetleri almaya öncelikli olarak dikkat ettikleri ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların helal otellere yönelik tutumlarının cinsiyet ve daha önce bu otellerde konaklama yapma durumu ile tatil yapma şekli değişkenleri açısından farklılık gösterdiği; yaş, medeni durum, eğitim ve helal otellerde yıllık tatil sayısı değişkenleri bakımından ise herhangi bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. The purpose of this study is to determine the attitudes of the local resident who live in Afyonkarahisar towards the
halal hotels. In this respect, it is aimed to identify whether participant attitudes differ in terms of variables in
demographic and halal hotels accommodation. The population of the study includes people from the local
community who are older than 25 years and have knowledge about halal hotels in Afyonkarahisar city center. The
questionnaire technique was used as a data collection tool and using convenience sampling 270 questionnaires
were collected at April 01-30 2018. In order to analyze data; descriptive statistics, frequency analysis, arithmetic
mean, standard deviation, reliability analysis, Mann-Whitney U test and Kruskal Wallis test were used. According
to the results obtained, it was found that the attitudes of the participants towards the halal hotels were positive,
high and price sensitive, and they paid attention to receive basic services in such facilities due to their religious
essentials. As a result of the research, it was determined that the attitudes of the participants towards the halal
hotels differed in terms of gender and the whether staying or not in these hotels and accompanying types of holiday.
However, there is no difference in terms of age, marital status, education level and number of annual vacations.
Source
2. International Halal Tourism CongressCollections
- Bildiri Metinleri [24]