The place of mind and heart, our individual differences, in education
Citation
ÇAKMAKKAYA, M. (2014). Bireysel Farklılıklarımız Olan Akıl Ve Kalbin Eğitimdeki Yeri. Turkish Studies Sosyol Bilimler, 9(2), 437–445.Abstract
Human universe is an entity that related. Creative education of the recipient of the first orders have to use compatible human heart and mind. The universe of Names in the form of the existence of to reach
people with our own booze occurs in the mind and heart of the landscape reveals that it is quite important. Education, not known exactly when it first came out or what kind of process it has gone through and on which elaborate studies are being carried out today, turn out to be one of the most fundamental aspects in the world of the person. It is emphasised that the heart, along with the emotional quotient, counts for the bonds that individuals establish with the other people around in both their private and business lives. While findings of some recent researches that an individual is also affected by the environmental factors even whilst in uterus has brought into question earlier periods for the beginning of education, also the concept of “learning from cradle to grave” which argues that learning may have begun even in the single cell stage- the zygote- formed by the union of gametes cells appears to predominate. However no explicit information is available on the fact that what kind of changes are, or are not, brought about in human spirit, behaviours and creation by bringing together ,in highly complex yet controlled ways, the minerals dispersed throughout the world to form the human body. Mental and emotional differences result in the fact that each individual, during learning processes, develops in different ways within the same environment. Hence, borders of the on course learning system used in Turkey should be removed for the education of individuals, and learning capabilities of the man should no longer be oppressed in the “class” society. İnsan kainat ile alakalı bir varlıktır. Yaratıcının ilk emriyle eğitime
muhatap olan insan kalp ve akılnı uyumlu kullanmak durumundadır.
Kainattaki İsimlerin varlıklar şeklinde insana ulaşması ile kendi
aleminde oluşan manzara akıl ve kalbin oldukça önemli olduğunu
ortaya koymaktadır. Günümüzde üzerinde detaylı çalışmaların yapıldığı
ne zaman başladığı ve nasıl bir süreç içerisinde gelişim gösterdiği tam
olarak bilinmeyen eğitim, kişinin dünyasında en önde gelen önemli
unsurlardan biridir. Bireylerin özel hem de iş hayatlarında çevresindeki
bireyler ile kurdukları bağlarda duygusal zekâ ile beraber kalbin önemli
olduğu vurgulanmaktadır. “Beşikten mezara” eğitim anlayışı
günümüzde yapılan bazı araştırmalarda bireyin ana rahmi içerisinde de
çevre faktörlerinden etkilendiğini ortaya koyması, eğitimin başlangıcını
daha erken dönemleri gündeme getirmiş olmakla gamet hücrelerinin
birleşiminden oluşan zigot isimli tek hücre safhasında bile eğitimin
başlıyor olabileceği tezi kuvvet kazanmaya başlamıştır. Bununla birlikte
dünyanın her tarafına yayılmış insan bedenini teşkil amacıyla çok
karmaşık ama kontrollü yollarla bir araya getirilen minerallerin insan
ruhunda, davranışlarında, yaratılışında ne gibi değişimlerin
oluşturduğu ya da oluşturmadığı net olarak bilinen bir bilgi mevcut
değildir. Bireylere verilenin zekâ ile kalp duygularının farklılıkları eğitim
süreçlerinde aynı ortamda farklı süreçlerde gelişim gösterebilmesi
kaçınılmaz bir gerçektir. Bundan dolayı bireylerin eğitiminde eğitim
sistemimizde kullanılan ders öğrenmenin önü açılmalı ve bireylerin
öğrenme istidatları “sınıf” topluluğu içerisine hapsedilmemelidir.
Volume
9Issue
2Collections
- Makaleler [5]