Bir hizmetiçi eğitim programı geliştirme örneği: Yönetici geliştirme programı
Bir hizmetiçi eğitim programı geliştirme örneği: Yönetici geliştirme programı
Künye
Günkör, Cumhur (2018). Bir Hizmetiçi Eğitim Programı Geliştirme Örneği: Yönetici Geliştirme Programı, 2.Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu Tam Metin Kitabı İçinde (S.716-720) Bildiri Tam Metin.Özet
Managers have the task of keeping up with technological, cultural and social changes and ensuring that the institution conforms to these changes, realizing and shaping the vision and mission, shaping and sharing corporate culture in this frame, motivating employees and ensuring their efficient work. Managers need to be able to fulfill these tasks more effectively and have the necessary competence and personality traits in order to achieve change adaptation, as well as being in a continuous training process. The aim of this study, which is descriptive in the screening model, is to determine in the organization the information which is obtained by discussing with the managers who will participate in the training personally which education subjects should be included in the development education they need in order to enable managers to carry out their jobs efficiently and efficiently and to reach institutional objectives. As a result, the training areas determined for the preparation and implementation of the training program content have been transferred to the instructors who plan to carry out the training together with themes and interview contents. The training program was organized by the instructors as Communication, Conflict Management, Basic Management Skills, Leadership, Change Management and High Level Thinking Skills. Yöneticilerin teknolojik, kültürel ve sosyal değişimlere ayak uydurma ve kurumun bu değişiklere uyumunu sağlama, vizyon ve misyonu gerçekleştirme ve şekillendirme, kurum kültürünü bu çerçevede şekillendirme ve paylaşma, çalışanları motive etme ve verimli çalışmalarını sağlama görevleri vardır. Yöneticilerin bu görevleri daha etkin bir şekilde yerine getirebilmeleri ve değişime uyum sağlamaları için gerekli yetkinlik ve kişilik özelliklerine sahip olmalarının yanında sürekli bir eğitim süreci içinde olmaları gerekmektedir. Tarama modelinde betimsel bir nitelik taşıyan bu çalışmanın amacı, bir organizasyonda yöneticilerin işlerini etkin ve verimli bir şekilde yürütebilmeleri ve kurumsal amaçlara ulaşabilmeleri için ihtiyaç duydukları gelişim eğitiminin hangi eğitim konularını içermesi gerektiğini bizzat eğitime katılacak yöneticilerin kendileriyle görüşerek elde edilen bilgiler çerçevesinde belirlemektir. Sonuç olarak, eğitim program içeriğinin hazırlanması ve uygulanması için belirlenen eğitim alanları temalar ve görüşme içerikleri ile beraber eğitimi gerçekleştirmesi planlanan öğretim elemanlarına aktarılmıştır. Öğretim elemanları tarafından eğitim konu başlıkları İletişim, Çatışma Yönetimi, Temel Yönetim Becerileri, Liderlik, Değişim Yönetimi ve Üst Düzey Düşünme Becerileri olarak belirlenerek eğitim programı gerçekleştirilmiştir.