Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuncer, Murat
dc.contributor.authorTanaş, Ramazan
dc.date.accessioned2020-02-13T10:50:39Z
dc.date.available2020-02-13T10:50:39Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationTuncer, M. ve Tanaş, R. (2015). "Teknik Eğitim Fakültelerinin Teknoloji Fakültelerine Dönüştürülmesi Uygulamasının Delphi Tekniğine Göre Değerlendirilmesi", (The evaluation on the transformation of technical education faculties into faculties of technology according to the Delphi technique). Yükseköğretim Dergisi, 5(3), 133-146.en_US
dc.identifier.urihttp://www.murattuncer.org/FileUpload/as892548/File/yod_2015003003.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8264
dc.description.abstractAraştırmada teknik eğitim fakültelerinin teknoloji fakültesine dönüştürülmesi uygulamasının Delphi tekniğine göre değerlendirilmesi planlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda öğretim elemanlarının bu dönüştürme sonrasında, meslek liselerinin nasıl etkileneceği, mezunların istihdam edilebilirliği, öğretim elemanlarının nasıl etkilendiği, derslerin içerik, yapı ve işleyişi, derslerin uygulama boyutu, lisansüstü eğitim, Avrupa Birliği ülkeleri ile karşılaştırılabilirlik, fakülteyi tercih edecek öğrenci kitlesi, mezun olacakların nitelikleri gibi konulardaki görüşleri alınarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın veri toplama süreci Delphi tekniği temelinde yürütülmüştür. Araştırmanın evreni Türkiye ölçeğindeki Teknik Eğitim ve Teknoloji fakültelerinde görev yapan öğretim üyeleridir. Örneklem ise araştırmanın yapıldığı dönemde öğrenci alımı yapmış ve eğitime başlamış yedi üniversitenin (Fırat, Marmara, Gazi, Afyon Kocatepe, Karabük, Süleyman Demirel ve Sakarya Üniversitesi) teknoloji fakültelerinde ve teknik eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim üyelerinden oluşturulmuştur. Öğretim üyelerinin görüşleri doğrultusunda bu araştırmada ortaya çıkan bulgulara bakıldığında; bu dönüştürme sonrasında meslek liselerinin olumsuz etkileneceğini düşündükleri görülmekte ve meslek liselilerin alanlarında öğretmenlik yapma şanslarının azaldığı belirtilmektedir. Araştırma bulgularından bir diğeri öğretim üyelerinin teknoloji fakülteleri ile iş bulma konusunda daha iyimser bir durumun gelişip gelişmeyeceği konusunda kararsız kalmış olmalarıdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.2399/yod.15.016en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDelphi tekniği, mesleki eğitim, program değerlendirme, teknik eğitim fakülteleri.en_US
dc.titleTeknik Eğitim Fakültelerinin Teknoloji Fakültelerine dönüştürülmesi uygulamasının delphi tekniğine göre değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe evaluation on the transformation of technical education faculties into faculties of technology according to the Delphi techniqueen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYükseköğretim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0002-7822-582Xen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage133en_US
dc.identifier.endpage146en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTanaş, Ramazan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster