Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuncer, Murat
dc.contributor.authorTanaş, Ramazan
dc.date.accessioned2020-02-14T06:10:28Z
dc.date.available2020-02-14T06:10:28Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationTuncer, M. ve Tanaş, R. (2019). "MESLEKİ EĞİTİM SORUNSALININ MESLEK YÜKSEKOKULLARI BAĞLAMINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ", elektronik eğitim bilimleri dergisi, c.8 sayı.15. s.76-88 -ISSN:1302-7905en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/download/article-file/687281
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8273
dc.description.abstractBu araştırmada meslek yüksekokulunda öğrenim göre öğrencilerin meslek yüksekokullarına yönelik görüşleri değerlendirilmiştir. Nitel araştırma desenlerinden olgu bilime göre yürütülen araştırmanın çalışma grubunu Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyon Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören 135 öğrenci oluşturmaktadır. Altı açık uçlu soru ile elde edilen görüşler betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda meslek yüksekokullarının en çok “yetersiz”, “lise”, “bakımsız”, “diploma” gibi metaforlarla tanımlandıkları belirlenmiştir. Katılımcılar meslek yüksekokullarının öncelikli misyonunu ara eleman yetiştirme olarak görmekte iken bu yöndeki olumsuz bulgularda meslek yüksekokullarının aslında bir lise olduğu yönünde görüşler belirtilmiştir. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin öğrenim gördükleri programı tercihlerinde öncelik sırasına göre çevresi (Aile, Arkadaş, vb.), iş imkânlarının fazlalığına inanma ve ilgili alanı sevme durumlarının etkili olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya katılan öğrenciler uygulama, araç-gereç ve laboratuvar eksiklerinin olduğunu belirtmiş, güvenlik, ders saati düzensizliği ve sosyal aktivite eksikliğini ise yaşanan başlıca problemler arasında göstermişlerdir. Öğrenciler seçmeli dersler, işletme yönetimi, meslek eğitimi ve kalite güvence standartları gibi derslerin program ayrımı olmaksızın programlardan çıkarılması gerektiği yönünde görüş belirtmişlerdir. Öğrencilerin çoğunluğuna göre meslek yüksekokullarının öğrenim süresi iki yıl teorik ve bir yıl staj olmak üzere üç yıl olmalıdır. Araştırma sonucunda program içeriklerinde bazı güncellemelerin yapılması, uygulamalara ağırlık verilmesi önerilmektedir. Bunun yanında meslek yüksekokullarındaki derslerin yakın programları olan fakülteler ile birlikte yürütülmesi, meslek yüksekokulu programlarının enstitülerde temsili konusunda düzenlemeler yapılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the opinions of the students of higher education about vocational schools were evaluated. According to the phenomenology being one of the qualitative research designs, the study group of this research is composed of 135 students studying at Afyon Kocatepe University Afyon Vocational School. The opinions obtained with six open-ended questions were evaluated by descriptive analysis. As a result of the research, it was determined that vocational schools are defined by metaphors such as “insufficient”,” high school”, “neglected” and” diploma”. While the participants see the priority mission of vocational schools as intermediate staff training, opinions about the fact that vocational schools are actually a high school are mentioned in the negative findings. It has been determined that the preference of the vocational high school students in the program they are studying in order of priority (Family, Friend etc.), believing in the excess of job opportunities and loving the area are effective. The students who participated in the study stated that there are deficiencies in application, equipment and laboratory, and lack of security, lesson clock irregularity and social activity were among the main problems experienced. Students expressed the opinions that courses such as elective courses, business management, vocational training and quality assurance standards should be removed from the programs without any program distinction. According to the majority of students, the duration of study of vocational schools should be three years, which is in the way of two years of theoretical and one year of internship. As a result of the research, it has been recommended to make some updates in the program contents and to concentrate on the applications. In addition, it has been proposed to carry out the courses in the vocational schools together with the faculties which are close programs, and to make arrangements on the representation of the vocational school programs in the institutes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMeslek Yüksekokuluen_US
dc.subjectMesleki ve Teknik Eğitimen_US
dc.subjectMesleki Eğitimin Sorunlarıen_US
dc.subjectÖğrenci Görüşlerien_US
dc.subjectVocational Schoolen_US
dc.subjectStudent viewsen_US
dc.subjectVocational and Technical Educationen_US
dc.subjectProblems of Vocational Educationen_US
dc.titleMesleki eğitim sorunsalının meslek yüksekokulları bağlamında öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of vocational education problems in terms of vocational schools according to the students’ viewsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalELEKTRONİK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ- ELECTRONIC JOURNAL OF EDUCATION SCIENCESen_US
dc.departmentAfyon Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0002-7822-582Xen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage76en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTanaş, Ramazan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Makaleler [69]
    Makale, olgu sunumu, editöre mektup vb.

Basit öğe kaydını göster