Kütlenin taşıt titreşimine etkisinin modal analizi kullanılarak belirlenmesi
Abstract
Aracın, dört serbestlik derecede hareketi incelenmiştir. Modal analiz metodu uygulanmış, hesaplamalar için MATLAB
da bir program yazılmıştır. Araçtaki kütlenin artışı, titreşim genliğinin azalmasına sebep olmuştur. Sönüm sabitinin
artması, sönüm oranını artıracağından dolayı kritik sönümlemeye yaklaşılmıştır. Aracın iletim oranı sönüm oranının
artışıyla ters orantılıdır. Sönüm oranı azaldıkça frekanslar oranının (r =1) değeri de maksimuma ulaşmaktadır.
Frekanslar oranının (r=1,4) ten büyük değerleri için iletimin 1’in altında olduğu görülmüştür. Movement of a vehicle was investigated at four degree of freedom. Modal analysis method was applied, and a program
was written for calculations at MATLAB. Increase of the mass in the vehicle caused a decrease in the vibration
amplitude. Since an increase of damping constant will increase damping ratio, it is almost reached to the critical
damping Conductivity ratio of the vehicle is inversely related with the increase of damping ratio. While damping ratio
decreases, the value of frequencies ratio reaches maximum (r=1). For the frequencies ratios greater than 1,4, the
conductivity was observed below 1.
Source
Makine Teknolojileri Elektronik DergisiVolume
6Issue
1Collections
- Makaleler [25]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [241]