Otel işletmelerinde operasyonel risk yönetimi: Ankara’daki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
Künye
PELİT, E. (2011). Otel İşletmelerinde Operasyonel Risk Yönetimi Ankara daki Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 2(2), 117–137.Özet
Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerinin operasyonel risk kapsamındaki
uygulamalarını belirleyebilmektir. Bu kapsamda, Ankara’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı
otel işletmeleri yöneticilerine anket uygulanmıştır. Gerçekleştirilen literatür taraması ve anket
uygulaması sonrasında yapılan faktör analizine göre; operasyonel risk kapsamında dört risk türü
(personel, teknolojik, organizasyon ve yasal) belirlenmiş olup, otel işletmelerinin bu risk türlerine
ilişkin uygulamaları, yönetici görüşleri kapsamında değerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin
analizinde, yüzde ve frekans dağılımı, aritmetik ortalama, standart sapma, faktör analizi ve t
testinden faydalanılmıştır. Araştırmada gerçekleştirilen analizler, araştırma kapsamındaki otel
işletmelerinin operasyonel risk yönetimi konusunda bilinçli olduklarını ortaya koymaktadır. Ayrıca
otel işletmelerinin risk türlerine ilişkin uygulamaları, otel türlerine göre karşılaştırılmış ve
operasyonel risk türlerinden olan yasal riskler boyutunda, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin
uygulamaları arasındaki farklılıklar istatistikî açıdan anlamlı bulunmuştur. The purpose of this study is to determine the applications of hotel
establishments in the scope of operational risk. In this context, a survey was applied to the
managers of four and five star hotel establishments in Ankara/Turkey. According to the factor
analysis done after the literature search and questionnaire, four risks types (staff, technological,
organizational and legal risks) have been found in the scope of operational risk, and their
applications towards these risk types in hotel establishments have been assessed. In the
process of analyzing the data, frequency and percentage distribution, arithmetic mean, standard
deviation, factor analysis and t test were used. The analysis applied on the study shows that
hotel establishments which are in the scope of the study are aware of the operational risk
management. Moreover, the applications among the implementations of four and five star hotels
in terms of risk types in hotel establishments were compared according to hotel types and in the
legal risks dimension, which is an operational risk type, differences were found statistically
significant.
Kaynak
İşletme ve Ekonomi Araştırmaları DergisiCilt
2Sayı
2Bağlantı
http://www.berjournal.com/wp-content/plugins/downloads-manager/upload/BERJ%202(2)2011%20article7%20pp117-138.pdfhttps://hdl.handle.net/11630/8366
Koleksiyonlar
- Makaleler [43]