Güçlendirmede yönetici ve işgören algılamalarının karşılaştırılması
Künye
E. PELİT, “Güçlendirmede Yönetici ve İşgören Algılamalarının Karşılaştırılması,” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 25, no. 1, pp. 209–225, Jan. 2011.Özet
Bu araştırmanın amacı, otel işletmeleri yöneticilerinin güçlendirme kapsamındaki uygulamalarının, işgören beklentilerini
karşılayıp karşılamadığını; yönetici ve işgören algılamaları çerçevesinde belirleyebilmektedir. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek
için, konuyla ilgili ayrıntılı literatür taraması yapılmış ve konuyla ilgili oluşturulan anket, çok aşamalı örnekleme yöntemi
kullanılarak Türkiye’nin 7 bölgesinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerindeki toplam 641 yönetici ve 854 işgören üzerinde
uygulanmıştır. Çalışmada, kullanılan ölçeğin geçerlik ve güvenirliğine ilişkin analizler gerçekleştirilmiş olup, örneklem gruba
uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, yüzde, frekans dağılımı, aritmetik ortalama, faktör analizi ve bağımsız örneklemler
için t-testi, kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yöneticilerin işgörenleri güçlendirmeye yönelik algılamaları ile, işgörenlerin
bu davranışların gerçekten yöneticileri tarafından sağlanıp sağlanmadığına ilişkin algılamaları arasında, güçlendirmenin geneli ve
tüm boyutları (yetki ve sorumluluk, iş zenginleştirme, katılım, güven ve destek, motivasyon, kaynak ve bilgi paylaşımı, iletişim
ortamı, takım çalışması, eğitim ve öğrenme, ödül ve geri besleme) arasında anlamlı farklılıklar belirlenmiştir. In any organization regardless of the sector type they are operating, managers being on a decision-making position can benefit
employees to adopt the business by guiding them and giving ownership and responsibility to their work. And this case will bring
on that employees, who are the practitioners of decisions made by managers, will be actively have a voice in any decision they
participate in the process of a job or organization. In fact, such an understanding, bring out the case of empowerment the
employees. Especially with this point of view, when the employees and management of them are taken into account, giving them
the authority and responsibility, providing suitable environment to work, and taking steps toward empowerment will significantly
contribute the organization in achieving its objectives. Employees’ finding administrative practices for empowerment inadequate
emerges a negative case for empowerment. At this stage, particularly, factors such as not having qualified employee for
empowerment, policy deficiencies, role ambiguity may play a part. For employee empowerment barriers which will emerge in the
form of administrative obstacles, reasons such as protecting areas of administrative convenience, the administrative concept of
mastering all things, the manager's self-distrust, the fear of losing authority and control, lack of knowledge, skills and capacities of
employee to done given assignments can be given as examples.
Kaynak
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
25Sayı
1Bağlantı
http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr/susbed/article/view/194/178https://hdl.handle.net/11630/8367
Koleksiyonlar
- Makaleler [43]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [241]