Termal otel işletmelerinde personel bulma, seçme ve personeli işe yerleştirme sürecindeki uygulamalar ve sorunlar üzerine bir araştırma: Afyonkarahisar örneği
Künye
PELİT, E., SOYBALI, H. H., & AK, S. (2017). Termal Otel İşletmelerinde Personel Bulma Seçme ve Personeli İşe Yerleştirme Sürecindeki Uygulamalar ve Sorunlar Üzerine Bir Araştırma Afyonkarahisar Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14, 53–73.Özet
Bu araştırmanın amacı; önemli bir turizm işletmesi türü olan termal otel işletmelerinin,
termal otel olmalarının getirdiği özellikler de dikkate alınarak personel bulma, seçme ve
personeli işe yerleştirme süreçlerinde hangi uygulamalara başvurduklarını ortaya koyarak,
konuyla ilgili sorunların belirlenmesidir. Bu çerçevede Türkiye’nin önemli bir termal turizm
destinasyonu olan Afyonkarahisar’daki beş yıldızlı termal otel işletmelerinde bir araştırma
gerçekleştirilmiş olup, söz konusu işletmelerin personel bulma, seçme ve personeli işe
yerleştirme süreçlerinin belirlenmesinde yarı yapılandırılmış görüşme yönteminden
faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda, termal otel işletmelerinin bu süreçlere ilişkin
uygulamalarında literatürdeki otel işletmeleri üzerine yapılmış araştırmaların sonuçlarına da
yansıyan birtakım sorunların (nitelikli personel bulamama, turizm eğitimi almış personel
adaylarına gerekli önemin verilmemesi vb.) olduğu tespit edilmiştir. The purpose of this study is to determine issues related to personnel recruitment, selection
and placement processes of thermal hotels, which are among the most important types of
tourism enterprises, by taking account of thermal hotels’ qualities. In this context, this study
was implemented in the five-star thermal hotels in Afyonkarahisar, an important thermal
tourism destination of Turkey, and a semi-structured interview method was used to
determine the personnel recruitment, selection and placement processes of the thermal
hotels. As a result of the research, it was found that there are some problems related to
these processes (such as not being able to find qualified personnel, not giving enough
importance to tourism educated personnel) as reflected in the results of the researches on
the hotel enterprises in the literature.
Kaynak
Seyahat ve Otel İşletmeciliği DergisiCilt
14Sayı
3Koleksiyonlar
- Makaleler [43]