Nepotizm algısında demografik özelliklerin rolü: Otel işletmeleri işgörenleri üzerinde bir araştırma
Künye
PELİT, E., BAYTOK, A., SOYBALI, H. H., & KILIÇ, İ. (2017). Nepotizm Algısında Demografik Özelliklerin Rolü Otel İşletmeleri İşgörenleri Üzerinde Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(2), 120–138.Özet
Bu araştırmanın amacı, örgütlerde önemli bir sorun grubunu
oluşturan nepotizme (akraba, eş-dost kayırmacılığı) ilişkin,
işgören algılarının bazı demografik özelliklerine göre değişip
değişmediğini ortaya koymaktır. Bu kapsamda araştırma
kapsamındaki otel işletmeleri işgörenlerinin nepotizm algılarının
belirlenmesinde anket tekniğinden faydalanılmış ve nepotizm
ölçeği araştırma kapsamındaki Afyonkarahisar'da faaliyet
gösteren beş yıldızlı otel işletmeleri işgörenleri üzerinde
uygulanmıştır. Anket tekniği ile elde edilen verilerin
çözümlenmesinde betimsel istatistiklerin yanı sıra t-testi ve
varyans analizlerinden faydalanılmıştır. Bu kapsamda
araştırmaya katılan otel işletmeleri işgörenlerinin nepotizm
algıları orta düzeye yakın gerçekleşmiş olup, işgörenlerin bazı
demografik özellikleri ile nepotizm algılamaları arasında
farklılıklar tespit edilmiştir. Söz konusu sonuçlar araştırmanın
amacı doğrultusunda yorumlanarak konuya yönelik öneriler
geliştirilmiştir. The aim of this research is to determine whether the perceptions
of the employees change in terms of nepotism, (favoritism of
relatives, kith and kin) which constitutes an important problem in
organizations. In this context, in the determination of the
nepotism perceptions of the employees in hotels in the scope of
the research, the survey technique was utilized, and then the
survey including the nepotism scale was applied to the hotel
business employees in Afyonkarahisar. In the analysis of the data
obtained by the questionnaire technique, t-test and variance
analyzes were used in addition to descriptive statistics. In this
context, the nepotism perceptions of hotel employees'
participating in the survey were found to be close to the middle
level, and significant differences were found out according to
some demographic characteristics of the hotel employees and
their nepotism perceptions. These mentioned results were
interpreted in the direction of the research purpose and
suggestions were developed about this subject issue.
Kaynak
Türk Turizm Araştırmaları DergisiCilt
1Sayı
2Koleksiyonlar
- Makaleler [43]