dc.contributor.author | Pelit, Elbeyi | |
dc.contributor.author | Katırcıoğlu, Esra | |
dc.date.accessioned | 2021-02-16T09:24:39Z | |
dc.date.available | 2021-02-16T09:24:39Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | PELİT, E., & KATIRCIOĞLU, E. (2018). İnsan Kaynaklarının Bir İşlevi Olarak Sendikal Faaliyetler ve Sorunlar Turizm İşletmeleri Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Presented at the III. Innovation and Global Issues in Social Sciences 2018 (InGlobe), Antalya. | en_US |
dc.identifier.isbn | 605825325-X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/8540 | |
dc.description.abstract | Turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde işlerin büyük bir bölümünün insan
emeğine dayalı olması nedeniyle turizm sektörünün mevcut başarısında sektör çalışanlarının
katkısını görmezden gelmek mümkün değildir. Ancak, istihdam potansiyeli bakımından
oldukça yüksek oranlara sahip olan turizm işletmelerinde işgören devir hızının yüksek
olduğunu bilinen bir gerçektir. Uzun mesai saatleri, ağır çalışma koşulları, ekonomik açıdan
verilen emeğin karşılığının alınamaması gibi durumlar, işgören devir hızının yüksek olmasına
neden olan faktörler arasında yer almaktadır. Literatürde işgören devir hızının azaltılması ve
işletmelerin eğitimli ve deneyim sahibi personelini kaybetmemesi için özellikle insan
kaynakları yönetiminin işlevleri arasında yer alan çalışanların iş doyumu, performans,
motivasyon ve üretkenliklerinin arttırılması amacıyla yapılan çok sayıda çalışma mevcuttur.
Fakat sektör çalışanlarının mevcut sorunlarının belirlenmesi ve bu sorunların çözümlenmesinde
sendikal faaliyetlerin değerlendirilmesi ile ilgili çalışmaların azlığı dikkat çekicidir. 21.yy’ın
değişen ihtiyaçları ve işletmelerde tanımlanan işlerin müşteri memnuniyetine ve teknolojik
gelişmelere bağlı olarak günden güne farklılaşması neticesinde turizm çalışanlarının hem sosyal
hem de iş güvencesi hususunda daha fazla sıkıntı yaşayabilecekleri öngörülmektedir.
Temelinde çalışanların sosyal, ekonomik haklarını ve çıkarlarını korumak amacıyla kurulan
sendikaların, çalışanların tutum ve davranışlarını etkileme hususunda kritik bir rol üstlenen
insan kaynakları departmanları ile yakın ilişki kurması hem işletmeler hem de çalışanlar
açısından ciddi anlamda avantaj sağlayabilecek bir işbirliğidir. Bu bağlamda çalışmanın temel
amacı turizm işletmelerinde yürütülen sendikal faaliyetlerin değerlendirilmesi ve insan
kaynakları yönetimi ile sendikal faaliyetler arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | III. Innovation and Global Issues in Social Sciences 2018 (InGlobe) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İnsan Kaynakları Yönetimi | en_US |
dc.subject | Sendika | en_US |
dc.subject | Turizm İşletmeleri | en_US |
dc.subject | Turizmde Sendikacılık | en_US |
dc.title | İnsan kaynaklarının bir işlevi olarak sendikal faaliyetler ve sorunlar: Turizm işletmeleri üzerine kavramsal bir değerlendirme | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.relation.journal | III. Innovation and Global Issues in Social Sciences 2018 (InGlobe) | en_US |
dc.department | Turizm Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-6418-801X | en_US |
dc.identifier.startpage | 525 | en_US |
dc.identifier.endpage | 533 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Pelit, Elbeyi | |