Turizm işletmelerinde ödeme yöntemi olarak kripto para kullanımının tüketici tercihlerine etkisi
Citation
Seçilmiş, C , Kızıltaş, M . (2020). TURİZM İŞLETMELERİNDE ÖDEME YÖNTEMİ OLARAK KRİPTO PARA KULLANIMININ TÜKETİCİ TERCİHLERİNE ETKİSİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 22 (1) , 45-56Abstract
Bu çalışmada kripto paraların turizm işletmelerinde ödeme yöntemi olarak kullanılmasının tüketicide oluşturacağı satın alma niyeti araştırılmıştır. Bu kapsamda tüketicilerin kripto para kullanan işletmeyi algılama düzeyi, kripto para ile ürün veya hizmet alımında tüketicinin sağlayacağı fayda, kripto para ile yapılan ödeme sistemine duyulan güven ve kullanılacak kripto paranın işlevselliği alt boyutlarının tüketici satın alma tercihi üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda sosyal medya ağlarından Facebook ve Twitter üzerinden 270 kripto para kullanıcısına anket yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda kripto para kullanıcılarının turizm ürününü kripto para ile satın alma niyetleri ile kripto para ile yapılan ödeme yöntemine duyulan güven, kripto para kullanan turizm işletmelerini algılama düzeyleri, turizm ürününü kripto para ile satın almadan elde edeceği fayda ve kullanılan kripto paranın işlevselliği arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Kripto para kullanıcılarının turizm ürününü kripto para ile satın almaya istekli oldukları görülmüştür. In this study was to review of the use of cryptocurrencies as payment methods in tourism enterprises on the consumer's purchase intention, In this context, the purpose of this study was to determine the effect of the level of perception of the business using cryptocurrency, the benefit of the consumer in purchasing products or services with cryptocurrency, the confidence in the payment system with cryptocurrency and the functionality of cryptocurrency dimensions on the consumer's intention.In this context, a survey of 270 cryptocurrency users was conducted via Facebook and Twitter from social media networks. The analysis found a significant and positive relationship between the intentions of cryptocurrency users to purchase the tourism product with cryptocurrency and the trust in the method of payment with cryptocurrency, the level of perception of tourism enterprises using cryptocurrency, the benefit of the tourism product without buying the cryptocurrency and the functionality of the cryptocurrency used. Cryptocurrency users have been shown to be willing to purchase the tourism product with cryptocurrency.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
22Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/55088/609255https://doi.org/10.33707/akuiibfd.609255
https://hdl.handle.net/11630/8661
Collections
- Cilt 22 : Sayı 1 [10]