Yükseköğretim kurumlarının misyon bildirimlerinin inovasyon temelinde analizi
Künye
Emini, F , Ayaz, Ç . (2020). YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARININ MİSYON BİLDİRİMLERİNİN İNOVASYON TEMELİNDE ANALİZİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 22 (1) , 89-100Özet
Değişime öncülük edecek kurumlar arasında ilk sıralarda sayılabilecek olan yükseköğretim kurumlarının bu süreçteki rolü, kurumsal, toplumsal ve ulusal gelişim bakımından büyük önem taşımaktadır. Kurumların amaç ve hedeflerinin en genel ifadesi olan ve kurumsal faaliyetlerin yönünü belirleyen misyon bildirimleri de, bu bağlamda değerlendirildiğinde, inovasyona ilişkin kavramlar içermelidir. Bu gereklilikten hareketle, çalışma kapsamında, Türkiye’de faaliyet gösteren devlet ve vakıf üniversiteleri bünyesindeki Fakültelerin misyon bildirimleri, MAXQDA 2018 Analytics Pro paket programı aracılığı ile ilgili metinde yer alan inovasyon ile ilgili bileşenlerin tespit edilerek kodlanması suretiyle incelenmiştir. İlgili fakültelerin misyon bildirimlerinde inovasyona ilişkin kavramların hangi bağlamda kullanıldığı ve kullanım sıklıkları, devlet ve vakıf üniversiteleri bakımından karşılaştırmalı olarak analiz edilmiş ve devlet ile vakıf üniversitelerinin farklılaştıkları ve benzerlik gösterdikleri alanların ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda; ilgili fakültelerin misyon bildirimlerini yayımlamalarına ilişkin sayısal verilere, inovasyona ilişkin kavramların misyon bildirimleri içindeki kullanım alanlarına, devlet ve vakıf üniversitelerinin inovasyonu hedefledikleri alanlar bakımından benzerlik ve farklılıklarına, inovasyona ilişkin kavramların kullanım sıklıklarına ilişkin sonuçlar elde edilmiş, farklı üniversiteler bünyesindeki fakülteler arasında benzer ya da tamamen aynı içeriğe sahip misyon bildirimlerinin bulunduğu tespit edilmiştir. As one of the leader institutions in development, the role of universities in this process, have a great importance in institutional, social and national development. In this context; mission statements, which are the general expression of the aims of institutions and which determine the direction of institutional activities, should include innovative concepts. Therefore, mission statements of the faculties Turkish state and foundation universities have been examined by identifying and coding the terms about innovation via MAXQDA 2018 Analytics Pro software. The study aims revealing the similarities and differences between state and foundation universities by analysing the context and frequencies of innovative concepts used in the mission statements comparatively. As a result of the study; quantitative data about the faculties publishing their mission statements and consequences about the usage areas of innovative terms, the similarities and differences of state and foundation universities in terms of the target areas of innovation and the frequencies of the usage of innovative terms in mission statements have been obtained. Also it has been determined that there are similar or completely identical mission statements among the faculties within different universities.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
22Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/55088/655155https://doi.org/10.33707/akuiibfd.655155
https://hdl.handle.net/11630/8664
Koleksiyonlar
- Cilt 22 : Sayı 1 [10]