Termal otel işletmelerinin insan kaynakları yönetimi işlevleri kapsamındaki uygulamaları ve sorunlar: Afyonkarahisar örneği
Citation
E. PELİT, Y. GÖKÇE, and M. GÜLEN, “Termal Otel İşletmelerinin İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevleri Kapsamındaki Uygulamaları Ve Sorunlar Afyonkarahisar Örneği,” presented at the 3 rd. InternationalCongress of Tourism and Management Researches, Antalya, 2016.Abstract
Bir işletmenin en kıymetli sermayesi olarak insan kaynağının etkin bir şekilde yönetilmesi hangi alanda faaliyette bulunursa bulunsun, işletmelerin istediği sonuçlara ulaşmasında başat faktördür. Bu durum faaliyetlerinin büyük bir kısmının insan emeğine dayandığı ve bu yüzden insana diğer işletme türlerine göre daha fazla ihtiyaç duyulan turizm işletmeleri açısından daha da önemlidir. Bu husus, söz konusu bu işletmelerdeki insan kaynakları yönetimi kapsamındaki faaliyetlerinin, diğer bir deyişle işlevlerinin daha etkin uygulanmasını önemli hale getirmektedir. Bu kapsamda önemli bir turizm işletme türü olan otel işletmeleri içerisinde kendisine özgü bir takım özellikler de taşıyan termal otel işletmelerinin insan kaynakları işlevleri kapsamındaki uygulamalarının ortaya konulması ve bu doğrultuda bu konudaki sorunların belirlenmesi amacını taşıyan bu araştırmadaki veriler, oluşturulan yarı yapılandırılmış mülakat formu ile termal otel işletmeciliğinde Türkiye’nin en önemli destinasyonu olan Afyonkarahisar’daki termal otel işletmeleri insan kaynakları yöneticileri ile görüşme yöntemi ile elde edilmiş ve sonuçlar araştırmanın amacı doğrultusunda yorumlanmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, araştırmanın yürütüldüğü otel işletmelerinde insan kaynakları işlevlerine ilişkin faaliyetlerinin bir kısmında sorunların olduğu tespit edilmiştir. Effectively managing human resources, which are the most valuable capital of a company, is the dominant factor in reaching the outcomes that businesses want. This is more important in tourism businesses, where a large part of its activities based on human labor, and therefore people are more important in tourism businesses than other types of businesses. Because of this situation performing activities (functions) under the management of human resources in these businesses is becoming more important. In this context this research aimed to reveal the applications within thermal hotels' human resources functions, and accordingly the data of the research, which aimed to identify problems in this topic, was obtained from semi-structured interviews with human resources managers in thermal hotels in Afyonkarahisar, which is the most important thermal tourism destination in Turkey, and the results were reviewed according to the purpose of the research. According to the study, it was found that there are problems in some of the activities related to the functions of human resources in the studied hotel businesses.
Source
3. Uluslararası Turizm ve Yönetim Araştırmaları Kongresi Bildiri KitabıCollections
- Bildiri Metinleri [15]