Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTekintaş, Ali Can
dc.contributor.authorTumantozlu, Hasan Can
dc.contributor.authorEsin, Kubilay
dc.contributor.authorTürkkan, Mahmut Uğur
dc.contributor.authorSelam, Ayşe Ayçim
dc.date.accessioned2021-07-02T07:06:51Z
dc.date.available2021-07-02T07:06:51Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationTekintas, A , Tumantozlu, H , Turkkan, M , Esin, K , Selam, A . (2019). Classification of Engineering Students for Traveling Preferences . Afyon Kocatepe Üniversitesi Uluslararası Mühendislik Teknolojileri ve Uygulamalı Bilimler Dergisi , 2 (2) , 102-116 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuumubd/issue/45622/559361
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8742
dc.description.abstractİstanbul’da yüksek öğrenim okumakta olan öğrenci sayısı 2017-2018 eğtim-öğretim yılında yaklaşık 1 milyona ulaşmıştır. Bu sayı bazı ülkelerin nüfusundan daha fazladır. Bu öğrencilerin bir kısmının Türkiye’nin dört bir yanından geldiği de bilinen bir gerçektir. Bu öğrenciler, düzenli olarak kendi memleketlerine seyahat etmektedir ve seyahat tercihleri de seyahat firmaları tarafından başlıca unsurlardan biri olarak görülmektedir. Bu çalışma; bahsedilen seyahat firmalarının, yüksek öğrenim öğrencilerine yönelik pazarlama amaçlı çalışmalarında kullanabileceği bir içgörü sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı Marmara Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan mühendislik öğrencilerinin şehirlerarası seyahat tercihlerini araştırmaktır. Bu çalışmada, 260 mühendislik öğrencisine 26 soru ve 9 bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Demografik bilgilerin haricinde, öğrenciler; en çok seyahat edilen şehirler, tercih edilen seyahat türü, seyahat sırasında tercih edilen firmalar, seyahat bileti satın alma tercihleri ve şehirlerarası seyahat ederken karşılaştıkları problemler hakkında sorular yanıtladılar. Dikkat edilmesi gereken bir nokta, bu çalışma için sadece kategorik değişkenlerin kullanılmış olduğu dikkate alınmalıdır ve öğrencilerin seyahat tercihleri ile ilgili tutumlarının sonuç olarak dikkate alınmadığı göz önünde bulundurulmalıdır. İlk olarak anket verisinde yapılan analizler; betimsel istatistiksel analizler ve ardından çeşitli değişkenlerin bağımsızlık durumu için yapılan chi-kare testlerinden oluşmaktadır. Sonrasında yapılan analizler Hiyerarşik Dendogram, Yığılma Tablosu ve K-ortalama algoritmasını içermektedir. Yığılma Tablosu için Ward’ın bağlanımı kullanılmıştır. Dirsek noktası 222. noktada işaretlenmiştir. Bu değeri kullanarak, K-means algoritmasındaki küme sayısı 6 olarak belirlenmiştir. Son olarak, mühendislik öğrencileri 6 küme içerisinde sınıflandırılmıştır ve bu kümelerin özellikleri verilmiştir.en_US
dc.description.abstractHigher education students in Istanbul was nearly one million in 2017-2018 academic year, which is more than some countries’ population. It is known that a portion of them are coming to Istanbul from all around Turkey. These student travel to their hometowns regularly, and their preferences are thought to be essential for traveling companies. This research offers an insight to these companies when they provide campaigns for marketing purposes to university students. The aim of this paper is to investigate intercity traveling preferences of engineering students in Marmara University. A survey with 9 sections and 26 questions is conducted on 260 engineering students. Apart from demographics, the students answered questions on their most frequently visited cities, preferred mode of transportation, companies they choose while traveling, ticket purchase preferences, and problems that they come across during intercity travel. Note that, only categorical variables are collected for this study and students’ attitude on choosing the traveling mode isn’t projected hereby. Former analysis conducted on survey data is descriptive statistical analysis, following are chi-square tests for independence of several cross variables. Latter analysis consists of Hierarchical Dendrogram, Agglomeration Schedule and K-means algorithm. Ward’s linkage is used for Agglomeration Schedule. Elbow point is indicated at 222nd point, using this value the number of clusters for K-means algorithm is selected 6. Finally, the engineering students are classified into 6 clusters and their cluster characteristics are provided.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıflandırmaen_US
dc.subjectK-Ortalama Algoritmasıen_US
dc.subjectKümelemeen_US
dc.subjectSeyehat Tercihlerien_US
dc.subjectClassificationen_US
dc.subjectK-Means Algorithmen_US
dc.subjectClusteringen_US
dc.subjectTraveling Preferencesen_US
dc.titleMühendislik öğrencilerinin seyahat tercihlerine göre sınıflandırılmasıen_US
dc.title.alternativeClassification of engineering students for traveling preferencesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Uluslararası Mühendislik Teknolojileri ve Uygulamalı Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Mühendislik Fakültesi, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-9841-6984en_US
dc.authorid0000-0001-7430-6457en_US
dc.authorid0000-0002-2738-760Xen_US
dc.authorid0000-0001-9596-2859en_US
dc.authorid0000-0002-8840-2818en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.startpage102en_US
dc.identifier.endpage116en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster