Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇuhadaroğlu, Alper
dc.contributor.authorÇelik, Sevda
dc.date.accessioned2021-07-05T07:19:56Z
dc.date.available2021-07-05T07:19:56Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationÇuhadaroğlu, A , Çelik, S . (2019). 2012- 2013 Yılında 60-66 Ay Arasında Ve 66 Ay Üzerinde Birinci Sınıfa Başlamış Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeyleri Ve Benlik Saygılarının Karşılaştırılması . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (1) , 109-128 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/43639/435662
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32709/akusosbil.435662
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8762
dc.descriptionBu çalışma, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde sunulmuş olan yüksek lisans tez çalışmasından üretilmiştiren_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı ilkokula başlama yaşının 5. Sınıftaki öğrencilerin benlik saygısı ve sosyal uyum düzeyleri ile ilişkisini incelmektir. Ayrıca bazı demografik değişkenlerin (cinsiyet, kardeş sayısı, anne baba eğitim düzeyi, anne- baba birliktelik durumu, anaokuluna devam durumu ve ilkokulda öğretmen değişikliği yaşayıp yaşamama durumu) sosyal uyum ve benlik saygısı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bunun için İstanbul ili Kartal ilçesindeki 26 Ortaokulda 436 5. sınıf öğrencisine Walker-McCannell Okula Uyum ve Sosyal Yeterlik Ölçeği, Coopersmith Özsaygı Envanteri Kısa Formu ile amaca uygun olarak düzenlenmiş Demografik Bilgi Formu uygulanmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T Testi, Pearson Korelasyon Analizi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin benlik saygılarının ve sosyal uyum düzeylerinin, okula başlama yaşına göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı saptanmıştır. Ayrıca, kız öğrencilerin benlik saygılarının erkek öğrencilerden anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu; anne – babası birlikte yaşayan öğrencilerin benlik saygılarının anne – babası ayrı olanlardan daha yüksek olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of the study is to examine the effects of the primary school starting age on the self-esteem and social adjustment levels of students of the 5th grade. In addition, the relationships between some demographic variables (gender, number of siblings, parental education level, parental status, attendance at kindergarten, and teacher change in primary school) and social adjustment and self-esteem were examined. Walker-McCannell Adaptation to School and Social Skills Scale, Coopersmith Self-Esteem Inventory Short Form and appropriately arranged Demographic Information Form applied to 436 5th grade students in Kartal district. Independent Sample T-Test, Pearson Correlation Analysis and One-Way ANOVA were used to analyse collected data. According to the results, there is no significant relationship neither between the age to start school and self-esteem nor between social adjustment. The self-esteem of female students is significantly higher than males and the self-esteem of students whose parents are together have higher self-esteem than the students that have divorced parents. It is also found that, there are significant relationship between education levels of children’s parents, number of siblings and self-esteem. Another significant difference is detected between number of siblings and children’s social adaptation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.435662en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkula Başlama Yaşıen_US
dc.subjectBenlik Saygısıen_US
dc.subjectSosyal Uyumen_US
dc.subjectSchool Starting Ageen_US
dc.subjectSelf-Esteemen_US
dc.subjectSocial Adaptationen_US
dc.title2012-2013 Yılında 60-66 ay arasında ve 66 ay üzerinde birinci sınıfa başlamış beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal uyum düzeyleri ve benlik saygılarının karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of social adaptation and self-esteem of the 5th grade students who started the 1st class in the period of 2012-2013 between 60-66 months and over 66 monthsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-5715-0024en_US
dc.authorid0000-0002-1679-0938en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.startpage109en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster