Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan Turay, Esra
dc.date.accessioned2021-07-08T12:44:55Z
dc.date.available2021-07-08T12:44:55Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationDoğan Turay, E . (2019). 16-18. Yüzyılda Osmanlı Doğu Vilayetlerinde Safevi/Acem Hacılarıyla İlgili Değerlendirmeler . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (1) , 359-378 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/43639/453445
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32709/akusosbil.453445
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8781
dc.description.abstractSafevî hacıları Osmanlı Devleti’nin kendilerine belirlediği Şam-Mekke güzergâhına ulaşmak için Erzurum-Urfa-Halep ya da Van-Urfa-Halep bağlantı yollarını kullanmışlardır. İki ülkenin rekabet alanından geçen bu yollar Safevî hacılarını bazen zor durumda bırakmış, tüm İslam coğrafyalarında dokunulmazlığı olan hacı olma durumu Acem hacılarını saldırılardan koruyamamıştır. Hacıları korumak için Osmanlı devleti tarafından tayin edilen Acem Ağası çözümün bir parçası olmak yerine Kürdistan hâkimleri ve yerel halkla işbirliği yaparak sorunun bir parçası haline gelmiş, bu durum çoğu kez Osmanlı sultanları ile Safevî şahları arasında hoşnutsuzluğa sebep olmuştur. Buna rağmen Şii hacıların yolculukları hiçbir dönem kesintiye uğramamıştır. Acem hacılarının iki ülke siyasetinden kaynaklanan bu sıkıntıları Osmanlı resmi belgeleri, Safevî vakayinameleri ve döneme ait seyahatnamelerde açıkça görülmektedir.en_US
dc.description.abstractSafavid pilgrims in order to reach Damascus-Mecca used Erzurum-Urfa-Aleppo or Van-Urfa-Aleppo route as connection paths which was determined by Ottoman Empire for them. Those roads sometimes made Safavid pilgrims left in a difficult situation because of a competitive field for two countries. The impunity of being a pilgrim in all Islamic territorries could not protect them from attacks. Persian Landlords was appointed by Ottoman Empire, in cooperation with Kurdistan Rulers and local community, became part of the problem instead of protecting pilgrims; this situation often caused discontents between Ottoman Sultans and Safavid Shahs. In spite of this, Shiite pilgrims never interrupted. The hardships that Persian pilgrims lived, on the grounds of the politics of the two countries, are clearly visible in Ottoman archives, chronicles and travelbooks of the Safavid.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.453445en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSafevî Tarihien_US
dc.subjectHac Tarihien_US
dc.subjectAcem Hacılarıen_US
dc.subjectAnadolu Hac Güzergâhlarıen_US
dc.subjectSeyahatnameen_US
dc.subjectThe History of Safaviden_US
dc.subjectThe History of the Pilgrimageen_US
dc.subjectAnatolian Pilgrimage Roadsen_US
dc.subjectTravelbooken_US
dc.title16-18. Yüzyılda Osmanlı Doğu Vilayetlerinde Safevi/Acem hacılarıyla ilgili değerlendirmeleren_US
dc.title.alternativeAssessments on Safavid/Persian pilgrims in Ottoman Eastern Provinces in 16-18th centuriesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İslami İlimler Fakültesi, İslam Tarihi ve Sanatları Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-7728-0037en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.startpage359en_US
dc.identifier.endpage378en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster