Güncel Gönderiler: 2021
Toplam kayıt 114, listelenen: 21-40
-
Okul öncesi dönem çocuklarında duygu düzenleme becerileri ile etkileşimli oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.12.2021)Bu çalışmada, okul öncesi dönemdeki çocuklarda duygu düzenleme becerileri ile etkileşimli oyun davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir. Tarama modelinde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, Antalya il merkezinde ... -
Bekir Yıldız’ın “Türkler Almanya’da” isimli eserinin pozitivist bir yaklaşımla incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.12.2021)Almanya Ġkinci Dünya SavaĢı sonrasında ortaya çıkan iĢ gücü açığını karĢılamak amacı ile farklı ülkelerden göçmen iĢçi talebinde bulunmuĢtur. Bu talep doğrultusunda Türkiye’den de erkek ve kadın birçok insan çalıĢmak için ... -
Yeni Usûl Osmanlı Sarfı adlı eserde şekil bilgisi öğretimi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.12.2021)Necib Asım Yazıksız, Türk dilinin sarf ve nahviyle ilgili “Yeni Tertip Muhtasar Osmanlı Sarfı, Mükemmel Sarf ve Nahv-i Osmânî, Yeni Usûl Osmanlı Sarfı” gibi dar veya geniş kapsamlı birden çok eser kaleme almıştır. Bu ... -
Nazire geleneğine yönelik mukayeseli bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.12.2021)Nazire kelimesi, edebiyat terimi olarak; bir şairin şiirine aynı vezin ve kafiyeyle söylenen manzume, bir şairin bir şiirini takliden söylenen şiir, bir şairin şiirine benzemek üzere tertip olunan şiir gibi anlamlara sahip ... -
Reading Asaf Halet and Wilfred Owen comparatively
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 29.12.2021)This study examines Wilfred Owen‘s The Parable of the Old Man and the Young and Asaf Halet Çelebi‘s Abraham with Quran and Bible. By comparing rulers in World War I with Prophet Abraham‘s fatherly figure, Owen stresses ... -
Yarı yardımcı eylemlerin Risâletü’n-Nushiyye’deki kullanımı üzerine bir değerlendirme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Eylemler; iş, oluş ve durum bildiren sözcük türleridir. İki ana sözcük tabanından biri olan eylemler birleşik sözcük yapımında da görev almaktadırlar. Türkiye Türkçesinde isim + yardımcı eylem yapılarında ol-, et-, eyle-, ... -
Risâletü’n-Nushiyye’de zaman ulaçlarının anlamsal ve sözdizimsel özellikleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yunus Emre; günümüz Türk yazı diline büyük katkıları olan, önemli bir şairdir. Yunus Emre’nin günümüze ulaşan iki eserinden biri olan Risâletü’n-Nushiyye, on üçüncü yüzyıl Eski Anadolu Türkçesi özelliklerini taşıyan, ... -
Yunus Emre Divanı’nın Kahire Yazmasındaki, “Şimden Girü” redifli şiir üzerine
(30.11.2021)Yunus Emre Divanı’nın bilinen 40 kadar yazması vardır. Bu yazmalara kimi zaman yenileri de eklenmektedir. Bununla birlikte varlığı uzun süredir bilinip üzerinde çalışma yapılmamış yazmalar da vardır. Kahire yazması bunlardan ... -
Risâletü'n-Nushiyye’de bir üstsöylem ögesi olarak kendinden söz etme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Üstsöylem, dinleyicinin ya da okurun (alıcının) bir metni algılayışına rehberlik etme amacıyla yazarın ya da konuşurun (vericinin) dil kullanımını alıcıya göre biçimlendirmesidir. Üstsöylem etkileşimin temel kaynakları, ... -
Yunus Emre’nin şiirlerinde yineleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Şairin şiirdeki ustalığını ortaya koyması açısından söz sanatlarının ve dil kullanımının önemli bir işlevi vardır. Geçmişten günümüze şiirlerde sıklıkla kullanılan yineleme ahengi sağlayan unsurların başında gelir. Anlatımı ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde yardımcı kaynaklardan yararlanma: Türkçenin sesi Yunus Emre örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yabancılara Türkçe öğretiminde öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi; eş zamanlı olarak öğrencilere dil bilgisi yapılarının kazandırılması hedeflenmektedir. Öğreticiler süreci genellikle ... -
Risâletü’n-Nushiyye’de neden sonuç cümleleri (Kavram, Sınıflandırma)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yunus Emre 13. yüzyıldan bugüne kadar hem çağını hem de coğrafyasını aşarak birçok insanı etkilemiş önemli bir şahsiyettir. Öğretileri, eserleri ders niteliğindedir. Öğretilerin yer aldığı Divan, Risâletü’nNushiyye adlı ... -
Yunus Emre’yi anlatan çocuk kitapları üzerine bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Araştırmada, 1960-2020 yılları arasında Yunus Emre’yi anlatan çocuk kitapları belirlenmiş ve bu anlatımın nasıl gerçekleştirildiği değerlendirilmeye çalışılmıştır. Yunus Emre menkıbelerinin ve şiirlerinin eserlerde nasıl ... -
Yunus Emre kmdir? Bizim Yunus’un sevgi ve hoşgörü anlayışının posta pulları üzerinden değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Orta Asya'da yaşayan Türkmenlerin çoğu Moğol istilasından sonra, güvenli liman olarak gördükleri Anadolu'ya göç ettiler. Bu dönemde Anadolu'da yaşayan Müslüman Türkler ile Orta Asya'dan gelen Türkmenler arasında önemli ... -
Risâletü'n-Nushiyye'de iletişim fiilleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yunus Emre tarafından mesnevi türünde yazılan Risâletü’n-Nushiyye, edebî değeri ve taşıdığı dil malzemesi yanında Anadolu sahasında manzum nasihatname geleneğinin öncüsü olması bakımından da önem arz etmektedir. Tasavvufi ... -
Yunus Emre’yi Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde nasıl anlatırız? Değerler öğretimi bağlamında “Yunus Emre: Aşkın Sesi” filmi örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yunus Emre, hem ulusal hem evrensel değer öğretilerini şiirle buluşturan ve okuruna insanlığın kaybetmemesi gerektiği değerleri hatırlatan, sevgi, inanç, hoşgörü, saygı temsilcisi bir hatırlatıcıdır. Bu yönüyle Yunus Emre, ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde Yunus Emre’nin şiir ve menkıbelerinden yararlanma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yabancılara Türkçe öğretiminde kültürel bilgi paylaşımı ve özgün ders materyali kullanımı alanyazında araştırmacıların üzerinde sıklıkla durduğu konulardan biridir. Edebî eserler ise gerek kültürel bilgi barındırması gerek ... -
Yunus Emre Divanı’nda seslenme sözleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yunus Emre İslam inancını ve düşüncesini yaşadığı dönemin edebî dilinden farklı olarak Türkçe yazdığı şiirlerle dile getirmiştir. Bu yüzden sadece yaşadığı dönemin insanlarına değil sonraki nesillere de hitap ettiği için ... -
Yunus Emre’nin dilinde karşıt anlamlı çiftler üzerine söz dizimsel bir analiz
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Dilsel anlam ilişkileri arasında yer alan karşıt anlamlılık, günlük konuşma dilinden edebi söylemlere uzanan bir kullanım alanına ve sıklığına sahiptir. Duygu ve düşüncelerin aktarımında etkili bir söyleyiş tarzı oluşturmak ... -
Yunus Emre Divanı’ndaki fiillerin bağlamlı ve tanıklı sözlüğü denemesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Bu araştırma, Türk kültürü ve Türk yazı dilinin oluşumunda yapı taşı kabul edilen Yunus Emre‟nin Divanı‟ndaki fiillerin, bağlamdan yola çıkılarak anlamlandırılması ve tanıklandırılması üzerinedir. Araştırmada Divan‟da yer ...