Ortaokul seçmeli Peygamberimizin hayatı dersi öğretim programı hedefleri üzerine bir analiz
Citation
Çakmak, Fatih . "Ortaokul Seçmeli Peygamberimizin Hayatı Dersi Öğretim Programı Hedefleri Üzerine Bir Analiz". Afyon Kocatepe Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi 2 / 2 (Aralık 2019): 116-143 .Abstract
Dinin temel amacı insanın hayatına yön vermektir. Din ya da İslam dini insanın insanca yaşaması için ona rehberlik etmeye çalışır. Eğitim de insanın hayatına yön verir. İnsana rehberlik
eder. Bu anlamda dinin de eğitimin de temel amacı insana ve yaşamına rehberlik etmektir. Din
eğitimi bireyin dini davranışlarına yön vermeye çalışır. Din eğitiminin bu amacı gerçekleştirebilmesi için bir plan ve program dâhilinde yapılması gerekir. Buna da din öğretimi diyoruz. Ülkemizde bireylerin din eğitimi ve öğretimlerinin yapılabilmesi için bazı dersler vardır. Bunların
başında zorunlu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi gelir. Bunun yanında seçmeli bazı dersler de vardır. İşte bu derslerden birisi de seçmeli Peygamberimizin Hayatı dersidir. Bu ders İslam’ın son
Peygamberi olan Hz. Muhammed (SAV)’in hayatını konu edinmektedir. Ayrıca Peygamberin
örnekliğini ve Müslümanların peygamberi nasıl örnek almaları gerektiğini ortaya koymaktadır.
Bu ders bu görevi ile gerçekten çok önemli bir derstir. Bu dersin amacının gerçekleşebilmesi için
hedeflerinin kaliteli belirlenmiş olması ve programın da kaliteli uygulanması gerekmektedir. İşte
bu araştırma ortaokul Peygamberimizin Hayatı dersi öğretim programı kazanımlarını analiz
etmektedir. Araştırma sonucuna göre ortaokul Peygamberimizin Hayatı dersine ait 112 kazanımın 102’si (%91) bilişsel alanda 10’u (%9) duyuşsal alandadır. Psiko-motor alanda kazanım tespit
edilmemiştir. Ortaokul Peygamberimizin Hayatı dersine dair 102 adet bilişsel alan kazanımı yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre bilgi ve bilişsel süreç boyutunda değerlendirilmiştir. Buna
göre bilgi boyutunda; kazanımların %40’ olan 41’i olgusal bilgi, %41’i olan 42’si kavramsal bilgi,
%19’u olan 19’u işlemsel bilgi boyutundadır. Kazanımlar içerisinde üstbilişsel bilgi boyutunda
kazanım tespit edilememiştir. Bilişsel süreç boyutu açısından değerlendirdiğimizde; kazanımların %3,9’ u olan 4’ü hatırlama, %78,4’ü olan 80’i anlama, %9,8’i olan 10’u uygulama, %0,9’u olan
1’i çözümleme, %5,8’i olan 6’sı değerlendirme, %0,9’u olan 1’i yaratma kategorisindedir. Ayrıca
ortaokul Peygamberimizin Hayatı dersine dair 102 adet bilişsel alan kazanımları sınıflar bazında
incelenmiş ve sınıflanmıştır. Araştırma bulguları çerçevesince sonuçlar değerlendirilmiş ve
öneriler geliştirilmiştir
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi DergisiVolume
2Issue
2Collections
- Cilt: 2 Sayı: 2 [3]