İman ve ahlâk eğitimi açısından Hucurât Suresi
Citation
Buyrukçu, Ramazan , Güdürü, Fatih. "İman ve Ahlâk Eğitimi Açısından Hucurât Suresi". Afyon Kocatepe Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi 2 / 2 (Aralık 2019): 144-174Abstract
Eğitim, kuşkusuz her insana doğuştan verilen en doğal haklardandır. Eğitim konusunda Allah’ın Kur’an’da zikrettiği pek çok ayeti görmek mümkündür. Kur’an-ı Kerim incelendiği zaman
görülecektir ki, her bir sure ve ayet eğitim adına pek çok mesaj ihtiva etmektedir. Yüce Allah
insanı kuşkusuz en güzel biçimde yaratmıştır. Allah Teâlâ insana diğer varlıklardan ayrı olarak
akıl nimetini bahşederek olaylar ve yaratılanlar üzerine düşünmesini, ibret almasını ve yaratılış
amacına uygun hareket etmesini istemektedir. Ancak insanın yalnız akıl ile yaratılış amacını tam
anlamıyla idrak edemeyeceği için Kur’an-ı Kerim gönderilmiştir. Kur’an, hayat rehberi olarak
insanların aklını kullanması ve doğru yola ulaşmaları için gerekli eğitim örneklerini barındırmaktadır. Kur’an, dinin temel kaynağı olmasının yanında eğitici vazifesi ile de ön plana çıkmaktadır. Kur’an’ın pek çok ayetinde insanlar için çeşitli eğitim örneklerinin bulunması bir noktada
her döneme ışık tutmasının neticesi olabilir. Bu çalışmada amacımız Hucurât suresinde yer alan
iman ve ahlak eğitimi ilkelerini belirlemek ve bu ilkelerin günümüz eğitimine nasıl katkı sunabileceğini ortaya koymaktır. Çalışmamızda öncelikle kuramsal çerçeve çizilerek konunun dağılması önlenmiştir. Devamında ise Hucurât suresi ile ilgili kavramlar verilmiş ve bu kavramların tanımları zikredilerek Hucurât suresi ile ilgisine değinilmiştir. Son olarak da “Hucurât suresinde
din eğitimi açısından iman ve ahlak eğitimi” konusu ele alınmış ve öneriler sunulmuştur.
Source
Afyon Kocatepe Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi DergisiVolume
2Issue
2Collections
- Cilt: 2 Sayı: 2 [3]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Bireysel Ses Eğitiminden Toplu Ses / Koro Eğitimine Geçiş Sürecindeki Yaklaşımlar
Saklıca, Ersoy (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmanın amacı, bireysel ses eğitiminden toplu ses/koro eğitimine geçiş sürecindeki yaklaşımları saptamak, bulgularla durum değerlendirmesi gerçekleştirmek ve önerilerle bireysel ses eğitiminin daha işlevsel hale ... -
İlkokul ve Anasınıfı Öğretmenlerinin Karma Yaş Grubu Eğitimi Hakkındaki Görüşleri
ERTÜRK-KARA, Hatice Gözde (09.03.2018)Ülkemizde okula başlama yaşının düşürülmesi ile ilgili gerçekleştirilen yasal düzenleme bir takım sonuçlar doğurmuştur Bunlardan biri de ilkokul 1. Sınıf ve anasınıflarında oluşan karma yaş grubu sınıflardır. Araştırmanın ... -
İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersinde Konuşma Becerisinin Geliştirilmesinde Dramanın Kullanılması ve Bir Uygulama Örneği
Kara, Ömer Tuğrul (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2009)Konuşma, yazma, okuma, dinleme Türkçe eğitimin temelini oluşturan dört dil becerisidir. Bunlar arasında öğrenciyi günlük hayatla en fazla buluşturan ve sosyalleşmesini sağlayan konuşmadır. Öğrencinin dış dünyayla sağlıklı ...