Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGezgin, Yusuf Erdem
dc.date.accessioned2021-07-14T10:05:36Z
dc.date.available2021-07-14T10:05:36Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationGezgin, Yusuf Erdem . "Harâc ve Emvâl Literatüründe Altın ve Gümüş ile İlgili Rivayetlerin Fıkhî Tahlili". Afyon Kocatepe Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi 3 / 2 (Aralık 2020): 137-154 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akid/issue/58121/763231
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/8869
dc.description.abstractKıymetli iki maden olan altın ve gümüş sünnette ribevî mallar arasında sayılmıştır. Fukahanın çoğunluğu bu iki madeni bütün çeşitleriyle ribevî olarak kabul etmiş ve sarf akdi kuralları kapsamında mübadele edilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Fakat bir kısım fakihler bu görüşten farklı düşünmekte ve altınla gümüşün bazı türlerinin ribevî olmadıklarını iddia etmektedirler. Harâc ve emvâl literatürünün dört temel eserinde altın ve gümüş konularının ele alındığı bu makalede ilgili görüş farklılıklarına değinilmemiş; sadece altın ve gümüşün fıkhî mahiyetiyle alakalı ihtilafların tarihsel izleri takip edilmiştir. Bu çerçevede çalışmamızda Ebû Yusuf’un (ö. 182/798) Kitâbu’l-Harâc, Yahyâ b. Âdem’in (ö. 203/818) Kitâbu’l-Harâc, Ebû Ubeyd Kâsım b. Sellâm’ın (ö. 224/838) Kitâbu’l-Emvâl ve İbn Zencûye’nin (ö. 251/865) Kitâbu’l-Emvâl adlı eserleri incelenmiştir. Böyle bir araştırmayla, fıkıh ilminin gelişim süreçleri içerisinde altın ve gümüşün fıkhî mahiyetiyle ilgili farklı kanaatlerin ilk dönemdeki izleri sürülmüştür. Zira hicri VIII. asra kadar bu iki madenin ribevî/para olmaları yönünde bir tartışmanın bulunmadığı düşünülmektedir. Bu düşünceyle ilgili objektif bir sonuca ulaşmak amacıyla söz konusu dört temel eser eksenli bir araştırma yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractGold and silver are two precious metals, which are counted among the ribawi (subject to interest) goods in sunnah. The majority of fukaha accepted these two metals as ribawi and stated with all diversity that it should be exchanged under the consumable contract rules. However, some of the scholars deviated from this view and claimed that some species of gold and silver are not ribawi. In this regard, this article covers the subjects of gold and silver in four essential works of the literature on kharāj (taxation) and amwal (revenue); Kitāb al-Kharāj of Abū Yūsuf (d. 182/798), Kitāb al-Kharāj of Yaḥyā ibn Ādam (d. 203/818), Kitāb al-Amwal of Abū ʻUbayd al-Qāsim ibn Sallām (d. 224/838), and Kitāb al-Amwal of Ibn Zanjūyah (d. 251/865). Keeping the different opinions out of scope, we focus on historical traces of conflicts related to the nature of gold and silver. In this way, different convictions about fiqh-related nature of gold and silver were traced through the development processes of fiqh science. Because it is thought that there is no argument over ribawi or money nature of these two mines until VIII. Hijri century. Therefore, a survey of these four essential works was conducted in order to achieve an objective conclusion about this issue.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİslam hukukuen_US
dc.subjectAltınen_US
dc.subjectGümüşen_US
dc.subjectHarâcen_US
dc.subjectEmvâlen_US
dc.titleHarâc ve Emvâl literatüründe altın ve gümüş ile ilgili rivayetlerin fıkhî tahlilien_US
dc.title.alternativeJurisprudence analysis of narrations about gold and silver in Kharac and Amval literatureen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-0221-8965en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage137en_US
dc.identifier.endpage154en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster