dc.contributor.author | Ahmetoğlu, Emine | |
dc.contributor.author | Burak, Yakup | |
dc.contributor.author | Acar, İbrahim Hakkı | |
dc.date.accessioned | 2021-08-09T12:34:37Z | |
dc.date.available | 2021-08-09T12:34:37Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Ahmetoğlu, E , Burak, Y , Acar, İ . (2019). Otizmli Öğrencilerin Katıldıkları Başarılı Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğretmenlerin Algıları . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (2) , 501-514 . DOI: 10.32709/akusosbil.465601 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/45362/465601 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9047 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin katıldıkları başarılı
kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarına ilişkin algılarını belirlemek amacıyla Segall
(2011) tarafından geliştirilen Yerleştirme ve Hizmet Anketi’nin (Placement and Services Survey-PASS)
“Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Katıldıkları Başarılı Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla
Eğitim Uygulamalarını Tanımlama Ölçeği” (OBKTÖ) ile “Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin
Katıldıkları Başarılı Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamalarını Etkileyen Faktörler
Ölçeği’ (OBKEFÖ) olarak adlandırılan ikinci ve üçüncü bölümünü Türkçe’ye uyarlamak, geçerlik ve
güvenirlik analizlerini yapmak amaçlanmıştır. Araştırma verileri 2016-2017 eğitim-öğretim yılında
Tekirdağ ve Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı devlet ve özel olmak üzere 85 ilkokulda görev
yapan, araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 231 sınıf öğretmeninin (M=41,48 yaş, SS=9,01)
katılımı ile toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğretmenlerin kişisel bilgilerinin
toplanması amacıyla Genel Bilgi Formu, sınıf öğretmenlerinin otizm spektrum bozukluğu olan
öğrencilerin katıldıkları başarılı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarına ilişkin
algılarını belirlemek amacıyla OBKTÖ ile OBKEFÖ kullanılmıştır. Araştırmada öncelikle her iki ölçeğin
dil ve kültürel açıdan Türkçe’ye uyarlanması yapılmıştır. Ölçeklerin iç güvenirliği Cronbach’s alpha
yöntemi ile hesaplanmıştır. Araştırmada, OBKTÖ iç tutarlılık değeri α= .86 ve OBKEFÖ iç tutarlılık
değeri ise α= .89 olarak bulunmuştur. Araştırma bulgularına göre her iki ölçeğin de geçerli, güvenilir
olduğu ve Türkiye’deki öğretmenler ile kullanılması uygun görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to adapt into Turkish and analyze the validity and reliability of the second and third parts of the Placement and Services Survey (PASS), namely “Personal Definition Scale of Successful Inclusion of Students with ASD” and “Scale of Factors for Successful Inclusion of Students with ASD”, developed by Segall (2011) which is used to determine perceptions of classroom teachers about educational practices through successful inclusion/integration of students with autism spectrum disorder. Research data were collected from 231 primary school teachers (M= 41,48 years old, SD = 9,01) who worked in 85 primary schools in the state and private under the Tekirdağ and Edirne Provincial Directorates of Education in the academic year of 2016-2017 and they voluntarily agreed to participate in the research. In order to collect teachers' personal information, General Information Form was used as a means of data collection in the research. “Personal Definition Scale of Successful Inclusion of Students with ASD" and "Scale of Factors for Successful Inclusion of Students with ASD” were used to identify the perceptions of the classroom teachers. In the study, firstly both scales were adapted to Turkish in terms of language and culture. The internal reliability of the scales was calculated by Cronbach's alpha method. Internal consistency value of Personal Definition Scale of Successful Inclusion of Students with ASD was α=.86 and the internal consistency value of the Scale of Factors for Successful Inclusion of Students with ASD was α=.89. According to the findings, both scales were reliable and valid and the use of the scales by teachers in Turkey was deemed appropriate. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.465601 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kaynaştırma/bütünleştirme | en_US |
dc.subject | Otizm spektrum bozukluğu | en_US |
dc.subject | Yerleştirme ve hizmet anketi | en_US |
dc.title | Otizmli öğrencilerin katıldıkları başarılı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarına ilişkin öğretmenlerin algıları | en_US |
dc.title.alternative | Teachers' perceptions of educational practices through successful inclusion of students with autism | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Seçiniz | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-7974-7921 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-0640-4749 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-4007-5691 | en_US |
dc.identifier.volume | 21 | en_US |
dc.identifier.startpage | 501 | en_US |
dc.identifier.endpage | 514 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |