Eğitim enstitülerinde yönetim
Künye
Demirel, F , Köse, R . (2019). Eğitim Enstitülerinde Yönetim . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (2) , 515-528 . DOI: 10.32709/akusosbil.550726Özet
Türkiye’de bir meslek olarak öğretmen yetiştirme Osmanlı Devleti’nin modernleşme sürecinde açılan
okullarla başlamıştır. Osmanlı Devleti’nden alınan miras Türkiye Cumhuriyeti’nde devam ettirilmiştir.
Bunun yanında öğretmen yetiştiren yeni kurumlar da açılmıştır. Cumhuriyet Dönemi’nde, ortaokullara
öğretmen yetiştirmek için ilk olarak Gazi Eğitim Enstitüsü açılmıştır. 1940’tan sonra, aynı amaçla, eğitim
enstitülerinin sayısı artmaya başlamıştır. Bu çalışma, 1946 sonrasında açılmasına karar verilen eğitim
enstitülerinin yönetiminin nasıl tasarlandığını ve uygulandığını açıklamayı amaçlamaktadır. In Turkey, the profession of teacher training started with the schools that were opened during the
modernization period of the Ottoman Empire. This inheritance from the Ottoman Empire was maintained
in the Republic of Turkey. In addition, new teacher training institutions were also established. In the
Republican Period, the Gazi Education Institute was the first institute established in order to train teachers
for secondary schools. After 1940, to serve the same purpose the number of education institutes began to
increase. The present study aims to describe how the administration of the education institutes, that were
founded after 1946, were designed and implemented.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
21Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/45362/550726https://hdl.handle.net/11630/9048
Koleksiyonlar
- Cilt 21 : Sayı 2 [20]