Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Fatih
dc.contributor.authorAlkaya, Alkan
dc.contributor.authorTaşkın, Ercan
dc.date.accessioned2021-08-11T08:54:06Z
dc.date.available2021-08-11T08:54:06Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationŞahin, F , Alkaya, A , Taşkın, E . (2019). Determinants of Users’ Intention to Use Social Media Apps . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (3) , 686-702 . DOI: 10.32709/akusosbil.478170en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/48890/478170
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9070
dc.description.abstractThis study examines to understand the smartphone users' attitudes and intention towards social media apps with the perspective of three widely used models; uses and gratification (U&G) theory's psychological motivations factors (entertainment, sociality, and information), innovation diffusion theory (IDT) and the technology acceptance model (TAM). Thus, in the framework of this research, the proposed research model consists of three respective models. The random sampling technique used to collect research samples from Usak province in Turkey. The data used in testing the research model collected by the questionnaires. The numbers of the valid survey collected were 527. The structural equation modeling conducted to analyze the research assumptions and model. The outcomes indicate that the users' perceived ease of use (PEOU) influenced by complexity, relative advantage, observability, trialability. Perceived usefulness (PU) affected by compatibility, relative advantage, observability, trialability, and PEOU, while with attitude together influencing intention to use social media app. Another outcome showed that attitude determined by sociality, entertainment, PEOU, and PU. Empirical results also provided support for the integrative approach. The results show that TAM in the extension of an innovation diffusion theory and psychological motivations can help decision-makers in the social media app.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, akıllı telefon kullanıcılarının sosyal medya uygulamalarına yönelik tutumlarını ve niyetlerini, yaygın olarak kullanılan üç model; kullanımlar ve doyumlar teorisinin psikolojik faktörleri (eğlence, sosyalleşme ve bilgi), yeniliğin yayılımı kuramı ve teknoloji kabul modeli bakış açısıyla incelemektir. Bu araştırma hedefi çerçevesinde, bu üç model bir araştırma modeli altında birleştirilmiştir. Araştırma örnekleri Uşak İl’inden rasgele örneklem tekniği ile elde edilmiştir. Araştırma modelinin test edilmesinde kullanılan veriler anket yolu ile toplanmıştır. Toplanan geçerli anket sayısı 527 dir. Araştırma modeli ile araştırma hipotezleri yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Sonuçlar göstermektedir ki, kullanıcıların algılanan kullanım kolaylığı; karmaşıklık, bağıl avantaj, gözlemlenebilirlik ve denenebilirlik tarafından etkilenmektedir. Algılanan fayda ise; uygunluk, bağıl avantaj, gözlemlenebilirlik, denenebilirlik ve algılanan kullanım kolaylığı tarafından etkilenirken, algılanan fayda ile tutum sosyal medya uygulaması kullanım niyeti üzerinde etkilidir. Diğer taraftan sosyalleşme, eğlence, algılanan kullanım kolaylığı ve algılanan fayda tutumun belirleyicisidir. Nicel sonuçlar bütünleşik yaklaşımın desteklendiğini göstermiştir. Yeniliğin yayılımı kuramı ve psikolojik motivasyonlar bağlamında teknoloji kabul modelinin sosyal medya uygulamaları karar vericilerine yardımcı olabileceğini göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.478170en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUses and gratification theoryen_US
dc.subjectInnovation diffusion theoryen_US
dc.subjectTechnology acceptance modelen_US
dc.titleDeterminants of users’ intention to use social media appsen_US
dc.title.alternativeSosyal medya uygulamalarını kullanmaya yönelik niyetin belirleyicilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-4760-4413en_US
dc.authorid0000-0002-9917-200Xen_US
dc.authorid0000-0001-8499-1013en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.startpage686en_US
dc.identifier.endpage702en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster