Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkan, Çiğdem
dc.contributor.authorKoleoğlu, Nilay
dc.date.accessioned2021-08-13T07:28:25Z
dc.date.available2021-08-13T07:28:25Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationÖzkan, Ç , Koleoğlu, N . (2019). Turistlerin Seyahat Motivasyonları ve Memnuniyet Düzeyleri Arasındaki İlişki: Kanonik Korelasyon Analizi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 21 (3) , 981-994 . DOI: 10.32709/akusosbil.546152en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/48890/546152
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9087
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Assos Antik Kent’ine gelen turistlerin seyahat motivasyonları ile memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişkilerin ortaya konulmasıdır. Yapılan alan araştırmasında Assos Antik Kentini ziyarete gelen turistlerden veri toplanmıştır. Araştırmaya 166 kişi katılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; araştırmaya katılanların eğitim seviyelerinin yüksek olduğu, butik otellerde kalmayı tercih ettikleri ve ortalama 3-4 gün arasında konaklama yapmaktadırlar. Katılımcıların çoğunun temel seyahat motivasyonunun “tarihi ve kültürel mirası ziyaret” olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kanonik Korelasyon analizine göre; “sosyalleşme” ile “Assos Antik Kenti Özellikleri Açısından Memnuniyet” değişkeni arasında güçlü bir ilişki olduğu, “Sosyalleşme” ile “Beklentiler karşılama açısından memnuniyet” değişkeni arasında orta düzeyde bir ilişki olduğu”, “sosyalleşme” ile “ortalama memnuniyet” değişkeni arasında ilişkinin zayıf olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationships between the travel motivations and satisfaction levels of tourists visiting the ancient city of Assos. 166 participants from among the visitors of the ancient city of Assos participated in the field research. The findings of the research suggest participants have higher education levels, prefer to stay in boutique hotels and have an average stay of 3-4 days. It has been concluded that the main travel motivation of most participants is “to visit historical and cultural heritage”. A Canonical Correlation Analysis on the collected data reveals a strong association between the variables of “socialization” and “Satisfaction with the characteristics of the ancient City of Assos,” a moderate association between the variables of “Socialization” and “ Satisfaction in terms of Meeting Expectations,” and a weak association between the variables of “Socialization” and “Average Satisfaction”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.546152en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSeyahat motivasyonuen_US
dc.subjectTurist memnuniyetien_US
dc.subjectKanonik korelasyon analizien_US
dc.subjectKültür turizmien_US
dc.titleTuristlerin seyahat motivasyonları ve memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişki: kanonik korelasyon analizien_US
dc.title.alternativeThe relationship between travel motivations and satisfaction levels of tourists: canonical correlation analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-9823-4117en_US
dc.authorid0000-0002-6153-7190en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.startpage981en_US
dc.identifier.endpage994en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster