dc.contributor.author | Karaca, Şükran | |
dc.contributor.author | Yemez, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2021-09-30T07:18:20Z | |
dc.date.available | 2021-09-30T07:18:20Z | |
dc.date.issued | 29.09.2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Karaca, Ş. & Yemez, İ. (2020). Tüketicileri Sosyal Sorumlu Tüketime Yönlendiren Faydacı ve Hedonik Güdülerin İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (3) , 771-785 . DOI: 10.32709/akusosbil.554505 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/56928/554505 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9288 | |
dc.description.abstract | Giderek artan çevresel ve sosyal problemler dünyanın dört bir yanındaki insanların lüks yaşam tarzlarının
ve sorumsuz tüketiminin dünyayı tahrip ettiği gerçeğinin fark edilmesini sağlamıştır. Dolayısıyla her geçen
gün sorumlu tüketime yönelik bilinç artmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacını faydacı ve hedonik
tüketimin sosyal sorumlu tüketim davranışı üzerindeki etkisini ortaya koymak oluşturmaktadır. Bu amaçla
Sivas ili şehir merkezinde yaşayan, kolayda örnekleme metoduyla belirlenen, 18 yaşından büyük 413
kişiyle yüz yüze anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Verilere ilk olarak AMOS programıyla
Doğrulayıcı Faktör Analizi uygulanmıştır. Daha sonra araştırmacılar tarafından tasarlanan model Yol
Analizi ile test edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre faydacı tüketim ve hedonik tüketim arasından pozitif ve
anlamlı bir korelasyon ilişkisi vardır. Ayrıca faydacı tüketim sosyal sorumlu tüketim ve alt boyutlarını
pozitif ve olumlu anlamda etkilerken; hedonik tüketim ise sosyal sorumlu tüketim ve alt boyutları üzerinde
anlamlı bir etkiye sahip değildir. | en_US |
dc.description.abstract | Increasingly, environmental and social problems have led to the realization that the luxury lifestyles and
irresponsible consumption of people all over the world have destroyed the world. Therefore, consciousness
for responsible consumption increases day by day. In this context, the aim of this study is to reveal the
effect of utilitarian and hedonic consumption on the socially responsible consumption behavior. For this
purpose, data were collected by using face-to-face survey technique with 413 people older than 18 years,
who were living in the city center of Sivas and were determined by easy sampling method. Confirmatory
Factor Analysis was applied to the data with AMOS program. The model designed by the researchers was
then tested with Path Analysis. According to the results of the analysis, there is a positive and significant
correlation between beneficiary consumption and hedonic consumption. In addition, beneficiary
consumption positively and positively affects socially responsible consumption and sub-dimensions;
Hedonic consumption has no significant effect on socially responsible consumption and sub-dimensions. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.554505 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal sorumlu tüketim | en_US |
dc.subject | Faydacı tüketim | en_US |
dc.subject | Hedonik tüketim | en_US |
dc.subject | Rasyonel tüketim | en_US |
dc.title | Tüketicileri sosyal sorumlu tüketime yönlendiren faydacı ve hedonik güdülerin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of utilitarian and hedonic motives directing consumers to socially responsible consumption | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Seçiniz | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-0268-1810 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-3176-6394 | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.startpage | 771 | en_US |
dc.identifier.endpage | 785 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |