dc.contributor.author | Ülker, Yelda | |
dc.date.accessioned | 2021-09-30T07:40:42Z | |
dc.date.available | 2021-09-30T07:40:42Z | |
dc.date.issued | 29.09.2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Ülker, Y. (2020). Markaların Helal Etiketi Kullanımının Satın Alma Davranışına Yansıması . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 22 (3) , 802-814 . DOI: 10.32709/akusosbil.521251 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/56928/521251 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9290 | |
dc.description.abstract | Günümüzde, dinin insan hayatını her yönüyle etkilediği bilinmektedir. Bu bağlamda, dinin uygun gördüğü
davranışları sergilemek isteyen bireyler, bulunduğu dinin kurallarına uygun yaşamaya çalışmaktadır. Bu
bağlamda Müslüman kesim de dinen uygun diğer bir deyişle ‘helal’ bulunan davranışları sergileme yoluna
gitmektedir. Bu sebeple de kullandıkları ürünlerin dinen helal olmasına özen göstermektedir. Tüketicinin
dini hassasiyetini fark eden markalar da ürünlerinin helal olduğunu vurgulamak istemektedir. Bundan
dolayı markalar ürünlerinde ‘helal etiketi’ kullanmaya başlamıştır. Bu bağlamda, araştırmada karma
yöntem kullanılma yolu tercih edilmiştir. Araştırmanın birinci kısmında Marmara Üniversitesi İletişim
Fakültesi öğrencilerinin dini eğilimlerini ölçmek amacıyla anket uygulanmıştır. Öğrencilerin her bir anketi
K1-K2 şeklinde kodlanmış olup, gelen cevaplar doğrultusunda katılımcılar dini eğilimi ‘yüksek’ ve ‘düşük’
olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Bu gruplardan gönüllü olanlarla odak grup çalışması yapılmıştır. Bu
görüşmelerde grupların markaların helal etiketi kullanılmasından nasıl etkilendiklerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada, katılımcıların helal etiket kullanan markalara yönelik satın alma
davranışları da irdelenmiştir. Dini eğilimi düşük ve yüksek olan katılımcıların görüşmeleri incelendiğinde
iki grubun katılımcılarının da helal etiket hakkındaki bilgilerinin yeterli olmadığı görülmektedir. Bunun
yanı sıra düşük dini eğilimli katılımcıların satın alma davranışı sergilerken, helal marka etiketi aramadığı,
dini eğilimi yüksek katılımcıların ise Müslüman bir ülkede yaşadıkları için çok dikkat etmedikleri ve
katılımcıların sadece yarısının baktığı sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Today, it is known that religion affects every aspect of human life. In this context, individuals who want to
exhibit the behaviors deemed appropriate by religion are trying to live according to the rules of religion.
Therefore, in the Muslim population, the religion is suitable to exhibit behaviors that are halal. For this
reason, the products they use are religious. In this context, a mixed method is preferred in the research. In
the first part of the research, it is aimed to measure the religious tendencies of Marmara University Faculty
of Communication students. Each questionnaire of the students was coded as K1-K2 and among the
answers, the participants were divided into two groups as religious tendency 'high' and 'low'. A focus group
study was conducted with volunteers from these groups. In these interviews, it was aimed to examine how
groups affect the use of halal labels of brands. In addition, the research also examined the purchasing
behavior of the participants for brands that use halal labels. When the interviews of the participants with
low and high religious tendency are examined, it is seen that the knowledge of the participants of the two
groups about the halal brand label is not sufficient. In addition to this, it was concluded that the participants
with low religious tendency do not seek halal brand certificates, while the participants with high religious
tendencies do not pay much attention because they live in a Muslim country and only half of the participants
look. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.521251 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Helal etiketi | en_US |
dc.subject | Satın alma davranışı | en_US |
dc.subject | Tüketici | en_US |
dc.subject | Marka | en_US |
dc.subject | Din | en_US |
dc.title | Markaların helal etiketi kullanımının satın alma davranışına yansıması | en_US |
dc.title.alternative | The reflection of the use of halal label of brands on the purchasing behavior | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Seçiniz | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-8105-2686 | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.startpage | 802 | en_US |
dc.identifier.endpage | 814 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |