dc.contributor.author | Taşçı, Samet | |
dc.contributor.author | Turan, Ümit Deniz | |
dc.date.accessioned | 2021-10-06T07:12:15Z | |
dc.date.available | 2021-10-06T07:12:15Z | |
dc.date.issued | 29.03.2021 | en_US |
dc.identifier.citation | Taşçı, S. & Turan, Ü. D. (2021). The Contribution of Syntactic and Lexical Knowledge to Foreign Language Reading Comprehension . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (1) , 97-112 . DOI: 10.32709/akusosbil.850830 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/60924/850830 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9350 | |
dc.description.abstract | The current study was designed to identify the relative significance of syntactic and lexical knowledge in
English as a Foreign Language (EFL) reading comprehension of 254 adult Turkish university students. The
role of two dimensions of lexical knowledge, lexical depth and breadth in L2 reading comprehension were
also examined in the current study. A Syntactic Knowledge Test (SKT), Reading Comprehension Test
(RCT) composed of TOEFL, Vocabulary Levels Test (VLT) and Word Associates Test (WAT) were used
in the data collection process. Correlation and multiple regression analyses were utilized to analyze the
data. The data analyses showed that all variables of the study positively and significantly correlated with
each other. Moreover, all independent variables together significantly predicted RCT scores of the
participants. However, when each variable was examined separately, syntactic knowledge was the most
contributive variable to L2 reading comprehension. Lexical breadth also significantly explained L2 reading
comprehension of EFL learners. The unique contribution of lexical depth to L2 reading comprehension was
very low and not significant. Moreover, the independent variables were also correlated with each other.
The findings of the current study were compared with the previous findings, discussed and justified in
accordance with them. Pedagogical implications were offered. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 254 yetişkin Türk üniversite öğrencisinin
yabancı dilde okuduğunu anlama becerisinde İngilizce yapı bilgisi ve İngilizce sözcük bilgisinin katkısını
belirlemektir. İkinci dilde okuduğunu anlama becerisinde sözcük bilgisinin iki boyutunun, sözcük derinliği
ve sözcük dağarcığı, rolü de incelenmiştir. Bu çalışmanın veri toplama sürecinde İngilizce yapı bilgisi testi,
yabancı dilde okuduğunu anlama testi, İngilizce sözcük düzey testi ve sözcük ilişkilendirme testleri
kullanılmıştır. Veri analizinde nicel veri analiz yöntemleri kullanılmış ve veri analizinde korelasyon ve
çoklu regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Veri analiz sonuçları, bu çalışmanın bütün değişkenlerinin
anlamlı bir biçimde ve pozitif yönde birbiriyle ilişkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca tüm bağımsız
değişkenler birlikte katılımcıların İngilizce okuduğunu anlama testi puanlarını anlamlı bir biçimde
yordamıştır. Bununla birlikte, her bir bağımsız değişken ayrı ayrı incelendiğinde, yapı bilgisinin, yabancı
dilde okuduğunu anlama becerisine en çok katkıda bulunan bağımsız değişken olduğu sonucuna varılmıştır.
Ayrıca sözcük düzey testi de yabancı dil öğrenenlerin okuduğunu anlama düzeyini önemli ölçüde
açıklamıştır. Sözcük derinliğinin ikinci dilde okuduğunu anlamaya özgün katkısının ise çok düşük olduğu
ve anlamlı olmadığı sonucuna varılmıştır. Dahası, bağımsız değişkenlerin de birbirleriyle ilişkili olduğu bu
çalışmanın bir diğer bulgusudur. Bu çalışmanın bulguları alan yazındaki diğer çalışmaların bulguları ile
karşılaştırılmış ve tartışılmıştır. Bu çalışmanın bulgularından hareketle eğitimsel çıkarımlar önerilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.850830 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | L2 reading comprehension | en_US |
dc.subject | Syntactic knowledge | en_US |
dc.subject | Lexical breadth | en_US |
dc.subject | Lexical depth | en_US |
dc.title | The contribution of syntactic and lexical knowledge to foreign language reading comprehension | en_US |
dc.title.alternative | Yapı bilgisi ve sözcük bilgisinin yabancı dilde okuduğunu anlama becerisine katkısı | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Seçiniz | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-3925-3825 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-7163-2377 | en_US |
dc.identifier.volume | 23 | en_US |
dc.identifier.startpage | 97 | en_US |
dc.identifier.endpage | 112 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |