Kadın girişimciliğinin islamiyet perspektifinden değerlendirilmesi
Künye
Yörük Karakılıç, N. (2021). Kadın Girişimciliğinin İslamiyet Perspektifinden Değerlendirilmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (1) , 268-289 . DOI: 10.32709/akusosbil.806697Özet
1980’lerde yaşanan küreselleşme olgusu dünyayı tek bir pazar haline getirmiş ve rekabet ortamını yerelden
dünya ölçeğine taşımıştır. 1980’ler sonrası küreselleşme ile beraber girişimcilik anlayışında da gelişmeler
ve değişimler yaşanmıştır. İlaveten kadın girişimci sayısında 1980 sonrası hızlı bir artış gerçekleşmiştir.
Toplumun yarısını oluşturan kadın nüfusunun da ilgisini çekmeye başlayan girişimcilik, hükümetlerin
destek ve teşvikleriyle de günümüze kadar önemini korumuştur. Girişimcilik İslami açıdan
değerlendirildiğinde İslam dininin koyduğu kural, kaideler, ahlaki yönelim ve davranışları da içeren bir
tanım gerektirmektedir. İslam’ın getirdiği güzel ahlak, kandırmama, ölçü ve tartıda doğru olma, faizin caiz
olmaması ve ticaretin bu yönde şekillenmesi gerekliliği girişimcilik tanımı açısından önem arz eden
unsurlardır. Çalışmada, İslamiyet perspektifinden girişimci ve özellikle günümüzde sayıları ve önemi gün
geçtikçe artan kadın girişimciliği değerlendirilmiştir. Bu kapsamda çalışmada tarihsel süreç içinde
girişimciliğin gelişimi, geleneksel girişimcilik ve İslami perspektiften girişimcilik tanımları üzerinde
durulmuştur. Çalışmada özellikle günümüzde bu denli önem taşıyan kadın girişimciliğinin, Kur’an-ı Kerim
incelenerek ayetler, hadisler ve İslam âlimleri çerçevesinde İslami perspektiften değerlendirmesinin
yapılması amaçlanmıştır. Çalışmada kullanılan yöntem literatür taraması, Kur’an-ı Kerim ve Hadis-i
Şeriflerin incelenmesi suretiyle doküman incelemesidir. Çalışmanın sonucunda İslamiyet açısından
kadınların çalışma hayatında yer almalarının ve girişimci olmalarının herhangi bir engeli olmadığı ayet ve
hadislerle tespit edilmiştir. Ayrıca İslamiyet’in kadının çalışma hayatındaki yerini bir takım kurallara
bağlamak suretiyle teşvik ettiği belirlenmiştir. The phenomenon of globalization in the 1980s made the world a single market and carried the competitive
environment from local to world scale. With the globalization after the 1980s, there have been
developments and changes in the understanding of entrepreneurship. In addition, there has been a rapid
increase in the number of women entrepreneurs after 1980. When considered from an Islamic perspective,
entrepreneurship requires a definition that includes the rules, rules, moral orientation and behaviours set by
the religion of Islam. The good morality brought by Islam, not being deceived, being correct in measure
and weighing, not being permissible of interest and the necessity of shaping trade in this direction are
important elements in terms of entrepreneurship definition. In the study, especially women entrepreneurship
from an Islamic perspective have been evaluated. In the study, it is aimed to evaluate women's
entrepreneurship, which is of such importance today, from an Islamic perspective within the framework of
verses, hadiths and Islamic scholars by examining the Quran. The method used in the study is literature
review, document analysis by examining the Qur'an and Hadith-i Sharifs. As a result of the study, it was
determined by verses and hadiths that there is no obstacle for women to take part in business life and
become entrepreneurs in terms of Islam.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
23Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/60924/806697https://hdl.handle.net/11630/9365
Koleksiyonlar
- Cilt 23 : Sayı 1 [21]