Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKula Demir, Nesrin
dc.contributor.authorDemir, Ümit
dc.date.accessioned2021-10-11T07:35:11Z
dc.date.available2021-10-11T07:35:11Z
dc.date.issued05.06.2010en_US
dc.identifier.citationKula Demir, N. ve Demir, Ü. (2010) “TV Reklamlarında Ramazan Ayına Ait Temsiller” Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Düşünceler Dergisi, 5, 53-68.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9399
dc.description.abstractHızla değişen pazar koşullarında, rekabetin günden güne artması sonucu, benzer malları üreten çok sayıda firma, pazarlama iletişimi elemanlarını daha profesyonel ve daha rasyonel kullanmak zorunda kalmaktadır. Üretici ile tüketici arasındaki uzaklığın giderek arttığı, dolayısıyla üretici ile tüketicinin doğrudan iletişiminin de koptuğu göz önüne alınırsa, üreticiden tüketiciye doğru yol alan bir iletişim biçimi olan reklamın, günümüz üretici işletmeleri için ne denli önemli ve göz ardı edilemez bir faktör olduğu da ortaya çıkmaktadır. Yapılan çalışmada reklamcılıkta önemli yöntem ve tekniklerden biri olan döneme ilişkin reklam hazırlama, ramazan ayına özel reklamlar temelinde incelenmektedir. Yapılan niceliksel ve niteliksel analizler sonucunda, başta gıda sektörü olmak üzere otomotiv, bankacılık, basın, bilişim sektörlerine ait ulusal ve uluslararası firmaların ramazan ayına özel reklamlar hazırladığı ve bu reklamlarda kalabalık iftar sofraları, davul, sahur, gölge oyunu, mahya, fes, bıyık, mehter marşı, sandal ile gezi gibi ramazan ayına ait temsillerin yer aldığı tespit edilmiş, buna ek olarak 2009 yılında bu tür reklamların arttığı saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEge Üniversitesi, İletişim Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectRamazanen_US
dc.subjectAyen_US
dc.subjectRamadanen_US
dc.subjectMonthen_US
dc.titleReklamlarında Ramazan Ayına Ait Temsilleren_US
dc.title.alternativeThe representations of Ranadan of Month in TV commercialsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEge Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Düşünceler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sinema ve Televizyon Bölümüen_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKula Demir, Nesrin
dc.contributor.institutionauthorDemir, Ümit


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Makaleler [7]
    Makale, olgu sunumu, editöre mektup vb.

Basit öğe kaydını göster