dc.contributor.author | Akyürek, Muhammet İbrahim | |
dc.contributor.author | Özdemir, Murat | |
dc.date.accessioned | 2021-10-11T13:50:22Z | |
dc.date.available | 2021-10-11T13:50:22Z | |
dc.date.issued | 30.06.2021 | en_US |
dc.identifier.citation | Akyürek, M. İ. & Özdemir, M. (2021). Öğretmen Liderliği Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (2) , 488-500 . DOI: 10.32709/akusosbil.840624 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/63225/840624 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9410 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada orijinali Wang ve Xia (2020) tarafından geliştirilen Öğretmen Liderliği Ölçeğinin Türk
kültürüne uyarlaması yapılmıştır. Bu kapsamda veriler Ankara ilindeki 337 okul öncesi öğretmeninden
toplanmıştır. Bu araştırmada verilerin elde edilmesinde araç olarak Öğretmen Liderliği Ölçeği (ÖLÖ)
kullanılmıştır. ÖLÖ dört boyuttan oluşmakta ve 19 madde içermektedir. ÖLÖ’nün Türkçe uyarlaması
doğrultusunda ilk önce ölçek kullanım izni edinilmiştir. Daha sonra ÖLÖ’nün Türkçe dil eş-değerliği
çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Bu süreçlerin ardından araştırma verileri toplanarak analiz edilmiştir.
Analiz kapsamında ÖLÖ’nün geçerlik ve güvenirliğine bakılmıştır. ÖLÖ’nün güvenirliği Cronbach alfa
katsayısıyla ve ÖLÖ’nün dört boyuttan oluşan yapısının geçerliği doğrulayıcı faktör analiziyle
hesaplanmıştır. Yapılan analizlerde ÖLÖ’nün Türk kültüründe kullanılmasının uygun, geçerli ve
güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ÖLÖ Türkçe formunun daha geniş örneklemlerlede
geçerlik ve güvenirliğinin sınanması alanyazına katkı sağlayabilir. Bu araştırmanın verileri, okul öncesi
öğretmenleri örnekleminden toplanmıştır. Bu bağlamda farklı örneklem ya da örgütlerden veri toplayarak
ÖLÖ’nün geçerlik ve güvenirliği sınanabilir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the Teacher Leadership Scale, originally developed by Wang and Xia (2020), was adapted
to Turkish culture. In this context, data were collected from 337 preschool teachers in Ankara. In this
study, Teacher Leadership Scale (TLS) was used as a tool to obtain data. TLS consists of four dimensions
and contains 19 items. In line with the Turkish adaptation of TLS, permission to use the scale was
obtained first. Later, the Turkish language equivalence studies of the TLS were carried out. After these
processes, research data were collected and analyzed. Within the scope of the analysis, the validity and
reliability of the TLS were examined. Reliability of TLS was calculated by Cronbach's alpha coefficient
and validity of the structure of TLS consisting of four dimensions was calculated by confirmatory factor
analysis. In the analysis, it was concluded that the use of TLS in Turkish culture is appropriate, valid and
reliable. In addition, testing the validity and reliability of the Turkish form of TLS with larger samples
may contribute to the literature. The data of this study were collected from a sample of preschool
teachers. In this context, the validity and reliability of the TLS can be tested by collecting data from
different samples or organizations. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.840624 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen liderliği ölçeği | en_US |
dc.subject | Geçerlik | en_US |
dc.subject | Güvenirlik | en_US |
dc.title | Öğretmen liderliği ölçeğinin Türkçe uyarlaması: geçerlik ve güvenirlik çalışması | en_US |
dc.title.alternative | Turkish adaptation of teacher leadership scale: validity and reliability study | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Seçiniz | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-9122-471X | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-1166-6831 | en_US |
dc.identifier.volume | 23 | en_US |
dc.identifier.startpage | 488 | en_US |
dc.identifier.endpage | 500 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |