Yerel gastronomi ürünlerine ait hikâyelerin destinasyon pazarlamasında kullanılmasına ilişkin bir değerlendirme
Künye
Kardeş Çolakoğlu, N. & Sarıışık, M. (2021). Yerel Gastronomi Ürünlerine Ait Hikâyelerin Destinasyon Pazarlamasında Kullanılmasına İlişkin Bir Değerlendirme . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (2) , 730-743 . DOI: 10.32709/akusosbil.845851Özet
Hikâyeler, olayların nesilden nesile aktarımını sağlayan bir iletişim aracı olarak, kültürel turizmin
sürdürülebilirliğinde önemli bir rol oynamakta ve destinasyonlara farklı bir çekicilik unsuru katarak
benzersiz bir rekabet avantajı kazandırmaktadır. Başlı başına destinasyon çekicilik unsuru olduğu bilinen
yerel yiyeceklerin ana tema olarak kullanıldığı hikâye anlatımı uygulamaları bilinirlik sağlama, tüketicide
merak uyandırma ve yerel yiyeceklerin tek başına elde edebileceği çekicilik başarısından fazlasını elde
edebilme noktasında önemli rol oynamaktadır. Hikâye ve yerel yiyecek gibi iki çekici unsurun bir arada
kullanımı merak uyandırmaktan daha da etkili olacaktır. Gastronomik ürünlerin pazarlanmasında
hikayelerin kullanımının araştırıldığı bu çalışma bir alan yazın taramasıdır. Çalışmada turizmde
destinasyon çekicilik unsuru olan yerel yiyeceklerin pazarlanmasında; hikâye anlatımı ve gastronomi
biliminin, bir arada, nasıl kullanılabileceği ve nelerin göz önüne alınması gerektiği açıklanmaktadır.
Hikâye anlatımının ne şekilde kullanılması durumunda ülke/bölgeye hangi faydaları sağlayabileceği,
Türkiye’ de hangi ürünlerin bu çalışmalar içinde yer bulabileceği, duygulara hitap etme ve hafızada yer
tutma becerisi ile gastronomi biliminin birleştirilmesinin potansiyel turiste hitap etme gücünün ne boyutta
olabileceği araştırılmaktadır. Çalışmanın sonunda gastronomik ürünlerin pazarlama çalışmalarında
hikâyelerin kullanılmasına ilişkin öneriler sunulmaktadır. Stories play an important role in the sustainability of cultural tourism, as a communication tool that
enables the transmission of events from generation to generation, and gives destinations a unique
competitive advantage by adding a distinctive element of attraction. Storytelling practices, in which local
foods, which are known to be a destination attraction element, are used as the main theme, play an
important role in raising awareness, arousing consumer curiosity and achieving more than the success of
local foods alone. The combination of two attractive elements, such as story and local food, will be even
more effective than arousing. This study investigating the use of stories in the marketing of gastronomic
products is a literature review. In the study, in the marketing of local foods, which are a destination
attraction factor in tourism; It explains how storytelling and gastronomy can be used together and what
should be considered. In case of using what the storytelling way countries / regions which can provide
benefits, in Turkey which products will find a place in this study, the combination of appealing to
emotions and memory in place to keep skills with gastronomic sciences are being investigated may be
what extent the power to appeal to potential tourists. At the end of the study, suggestions for the use of
stories in the marketing of gastronomic products are presented.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
23Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/63225/845851https://hdl.handle.net/11630/9448
Koleksiyonlar
- Cilt 23 : Sayı 2 [25]