Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYalınız, Polat
dc.contributor.authorİça, Sezgin
dc.date.accessioned2021-10-13T13:14:44Z
dc.date.available2021-10-13T13:14:44Z
dc.date.issued31.12.2020en_US
dc.identifier.citationYalınız, P. & İça, S. (2020). Evaluation of the Track Geometry Quality with Standard Deviation Method and Quality Indices: Case study of Kütahya-Afyonkarahisar Railway Line . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 20 (6) , 1068-1078 . DOI: 10.35414/akufemubid.684336en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/955653
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35414/akufemubid.684336
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9456
dc.description.abstractIn this paper, a specific part of the railway line between Kütahya and Afyonkarahisar cities was investigated. The track geometry parameters alignment, cant, longitudinal level, track gauge and twist investigated at this track section in accordance with the related standard EN:13848-5 and evaluations conducted about the track geometry defects. A fatal train accident occurred on the KütahyaAfyonkarahisar railway line in 2008, besides the line was completely renewed in 2013. For this reason, measurements were carried out by the help of track geometry measuring devices on the KütahyaAfyonkarahisar railway line having the opportunity to compare the improvements at the track geometry quality, within four years period. Owing to measurements performed on the track section, improvements, degradations and degradation trends were determined using the standard deviation method mentioned in the standard EN:13848-5. In addition, the effects of the track renewal performed on the railway line discussed by the help of the Track Quality Indices (TQI), Overall Quality Indices (OQI) and Tamping Indices (TI) concepts. In light of the case study conducted at this paper, the quality of the track renewal and maintenance works performed by Turkish State Railways (TCDD) was examined.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Kütahya-Afyonkarahisar şehirleri arasındaki konvansiyonel taşımacılık yapılan demiryolu hattı üzerinde belirli bir bölüm incelenmiştir. Söz konusu yol kesiminde, yol geometrisi parametreleri olan dever, ekartman, nivelman, fleş ve burulma hataları ilgili EN:13848-5 normu çerçevesinde incelenmiş ve bu yol geometrisi kusurları ile ilgili değerlendirilmeler yapılmıştır. Kütahya-Afyonkarahisar demiryolu hattında 2008 yılında ölümlü tren kazasının meydana gelmiş olup, ayrıca bu hatta 2013 yılında ise poz çalışması yapılarak hat tamamen yenilenmiştir. Bu nedenle hattaki iyileşmelerin karşılaştırılma imkanı bulunan Kütahya-Afyonkarahisar demiryolu hattında dört yıllık zaman dilimi içerisinde yol geometrisi ölçüm aletleri ile ölçüm çalışmaları yapılmıştır. Yapılan ölçümler sayesinde yol bölümündeki iyileşmeler, bozulmalar ve bozulma eğilimleri EN:13848-5 normunda da yer alan standart sapma yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Ayrıca Kütahya- Afyonkarahisar demiryolu hattı üzerinde yapılan poz çalışmasının yol geometrisi kalitesine etkileri yol kalite endeksleri (QI), toplam yol kalite endeksi (OQI) ve buraj endeksi (TI) kavramları ile irdelenmiştir. Bu çalışmada yapılan örnek olay incelemesi sayesinde, TCDD tarafından yapılmış olan yol yenileme ve bakım çalışmalarının kalitesi araştırılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.35414/akufemubid.684336en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRailwayen_US
dc.subjectAlignmenten_US
dc.subjectLongitudinal Levelen_US
dc.subjectTrack Geometry Indicesen_US
dc.subjectTrack Geometry Qualityen_US
dc.subjectDemiryoluen_US
dc.subjectFleşen_US
dc.subjectNivelmanen_US
dc.subjectYol Geometrisi Endekslerien_US
dc.subjectYol Geometrisi Kalitesien_US
dc.titleEvaluation of the track geometry quality with standard deviation method and quality ındices: Case study of Kütahya-Afyonkarahisar railway lineen_US
dc.title.alternativeYol geometrisi kalitesinin standart sapma yöntemi ve kalite endeksleri ile değerlendirilmesi: Kütahya-Afyonkarahisar hattı örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-0373-9727en_US
dc.authorid0000-0001-5194-7059en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage1068en_US
dc.identifier.endpage1078en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.contributor.institutionauthorİça, Sezgin
dc.contributor.institutionauthorYalınız, Polat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster