Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYavuz, İbrahim
dc.contributor.authorÖzek, Ali
dc.date.accessioned2021-10-18T06:31:00Z
dc.date.available2021-10-18T06:31:00Z
dc.date.issued31.12.2020en_US
dc.identifier.citationYavuz, İ. & Özek, A. (2020). Elektronik Diferansiyel İçin Farklı Viraj Çaplarındaki Sürtünme Katsayısının Tekerlek Hızlarına Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 20 (6) , 1138-1146 . DOI: 10.35414/akufemubid.684869en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/957091
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35414/akufemubid.684869
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9521
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesiyle birlikte gün geçtikçe elektrikli araçlar trafikte yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada elektrikli araçlarda kullanılan elektronik diferansiyelin avantajlarından bahsedilerek, simülasyon üzerinden kullanım parametreleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın başında elektronik diferansiyel kontrol sistemini anlamak, gerekli çalışma şartları ve kısıtlarını belirlemek için, mekanik bir diferansiyel sisteminin çalışma sistemi incelenmiştir. Simülasyon için bir taşıt mimarisi belirlenmiş ve bu mimariye uygun olarak elektronik diferansiyel MATLAB/SIMULINK ortamında modellemesi yapılmıştır. Modelleme ile farklı viraj çaplarında ve sürtünme katsayısındaki değişimine göre maksimum taşıt hızı belirlenmiştir. Simülasyon sonuçlarında sürtünme kuvveti arttıkça tahrik tekerlekleri arasındaki hız farkı arttığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractWith the development of technology, electric vehicles are becoming widespread in traffic day by day. In this study, the advantages of the electronic differential used in electric vehicles are discussed and the usage parameters are determined by simulation. At the beginning of the study, the working system of a mechanical differential system was examined in order to understand the electronic differential control system and determine the necessary working conditions and constraints. A vehicle structure was determined for simulation and modeled in electronic differential MATLAB / SIMULINK environment in accordance with this structure. By modeling, the maximum vehicle speed was determined according to the change in different bend diameters and friction coefficient. In the simulation results, it was determined that the speed difference between the drive wheels increases as the friction force increases.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.35414/akufemubid.684869en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElektrikli Araçen_US
dc.subjectElektronik Diferansiyelen_US
dc.subjectMatlab Simulinken_US
dc.subjectTaşıt Dinamiğien_US
dc.subjectElectric Vehicleen_US
dc.subjectElectronic Differentialen_US
dc.subjectVehicle Dynamicsen_US
dc.titleElektronik diferansiyel için farklı viraj çaplarındaki sürtünme katsayısının tekerlek hızlarına etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of friction coefficient of different curve diameters on wheel speeds for electronic differentialen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-4480-2342en_US
dc.authorid0000-0002-3752-3222en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage1138en_US
dc.identifier.endpage1146en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYavuz, İbrahim
dc.contributor.institutionauthorÖzek, Ali


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster