dc.contributor.author | Yavuz, İbrahim | |
dc.contributor.author | Özek, Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-10-18T06:31:00Z | |
dc.date.available | 2021-10-18T06:31:00Z | |
dc.date.issued | 31.12.2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Yavuz, İ. & Özek, A. (2020). Elektronik Diferansiyel İçin Farklı Viraj Çaplarındaki Sürtünme Katsayısının Tekerlek Hızlarına Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 20 (6) , 1138-1146 . DOI: 10.35414/akufemubid.684869 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/957091 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.35414/akufemubid.684869 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9521 | |
dc.description.abstract | Teknolojinin gelişmesiyle birlikte gün geçtikçe elektrikli araçlar trafikte yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada
elektrikli araçlarda kullanılan elektronik diferansiyelin avantajlarından bahsedilerek, simülasyon
üzerinden kullanım parametreleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın başında elektronik diferansiyel
kontrol sistemini anlamak, gerekli çalışma şartları ve kısıtlarını belirlemek için, mekanik bir diferansiyel
sisteminin çalışma sistemi incelenmiştir. Simülasyon için bir taşıt mimarisi belirlenmiş ve bu mimariye
uygun olarak elektronik diferansiyel MATLAB/SIMULINK ortamında modellemesi yapılmıştır.
Modelleme ile farklı viraj çaplarında ve sürtünme katsayısındaki değişimine göre maksimum taşıt hızı
belirlenmiştir. Simülasyon sonuçlarında sürtünme kuvveti arttıkça tahrik tekerlekleri arasındaki hız farkı
arttığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | With the development of technology, electric vehicles are becoming widespread in traffic day by day.
In this study, the advantages of the electronic differential used in electric vehicles are discussed and the
usage parameters are determined by simulation. At the beginning of the study, the working system of
a mechanical differential system was examined in order to understand the electronic differential
control system and determine the necessary working conditions and constraints. A vehicle structure
was determined for simulation and modeled in electronic differential MATLAB / SIMULINK environment
in accordance with this structure. By modeling, the maximum vehicle speed was determined according
to the change in different bend diameters and friction coefficient. In the simulation results, it was
determined that the speed difference between the drive wheels increases as the friction force
increases. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.35414/akufemubid.684869 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Elektrikli Araç | en_US |
dc.subject | Elektronik Diferansiyel | en_US |
dc.subject | Matlab Simulink | en_US |
dc.subject | Taşıt Dinamiği | en_US |
dc.subject | Electric Vehicle | en_US |
dc.subject | Electronic Differential | en_US |
dc.subject | Vehicle Dynamics | en_US |
dc.title | Elektronik diferansiyel için farklı viraj çaplarındaki sürtünme katsayısının tekerlek hızlarına etkisi | en_US |
dc.title.alternative | Effect of friction coefficient of different curve diameters on wheel speeds for electronic differential | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-4480-2342 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-3752-3222 | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1138 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1146 | en_US |
dc.identifier.issue | 6 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Yavuz, İbrahim | |
dc.contributor.institutionauthor | Özek, Ali | |