dc.contributor.author | Bektaş, Oğuz | |
dc.date.accessioned | 2021-10-18T06:50:14Z | |
dc.date.available | 2021-10-18T06:50:14Z | |
dc.date.issued | 31.12.2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Bektaş, O. (2020). Uçuş Aşamalarının Bölümlendirilmesi: Havacılık Verilerinde Gözetimsiz Öğrenme Uygulaması . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 20 (6) , 1178-1186 . DOI: 10.35414/akufemubid.698756 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/993347 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.35414/akufemubid.698756 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9525 | |
dc.description.abstract | Hava araçları, işlevleri ve yapıları gereği, bulundukları operasyon boyunca birden fazla değişken rejim
içinde bulunmaktadırlar. Kalkış, iniş, tırmanış, düz uçuş, yatay düzlemde dönüş vb durumlarda hava
aracından elde edilen veriler farklılık göstermekte ve sinyal değerleri içinde bulundukları çevre ve
uygulamalara göre değişmektedir. Bu makalede, aynı grupta bulunan uçuş veri kümelerinin diğer veri
kümelerine göre daha ayırt edici olan karakteristik özelliklerine göre sınıflandırılması ve uçuş
rejimlerinin bu kümeler amacıyla saptanması amaçlanmıştır. Bu amaçla, yapay sinir ağlarının gözetimsiz
bir eğitim biçimini kullanan "Özdüzenleyici Haritalar" yöntemi kullanılmış ve bölümlendirme işlemi
rekabetçi öğrenme ve haritalama sistemiyle tamamlanmıştır. Böylece, birden fazla boyutta bulunan
farklı verilerin işaretlenerek, rejim bazında çalışılmasına olanak sağlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Due to their functions and characteristics, the aircrafts function in multiple variable regimes throughout
their operations. In the cases of take-off, landing, climbing, cruise flight, rolling etc., the condition
monitoring data from an aircraft differ and their values vary according to the environment and
applications in which they are in. In this article, it is aimed to classify the flight data clustersin the same
group as more distinctive than other clusters and to determine flight regimes for these data. For this
purpose, the "Self-Organizing Maps" method, which uses a type of unsupervised neural network
training, is used and the clustering is completed with a competitive learning and mapping system. Thus,
it is possible to work on regime basis by marking different data in multiple regime dimensions. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.35414/akufemubid.698756 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Havacılık | en_US |
dc.subject | Hava Araçları | en_US |
dc.subject | Uçuş Verileri ve Rejimleri | en_US |
dc.subject | Gözetimsiz Öğrenme | en_US |
dc.subject | Özdüzenleyici Haritalar Yöntemi | en_US |
dc.subject | Kümeleme | en_US |
dc.subject | Aerospace | en_US |
dc.subject | Aircrafts | en_US |
dc.subject | Flight Data and Regimes | en_US |
dc.subject | Unsupervised Learning | en_US |
dc.subject | SelfOrganizing Maps | en_US |
dc.subject | Clustering | en_US |
dc.title | Uçuş aşamalarının bölümlendirilmesi: Havacılık verilerinde gözetimsiz öğrenme uygulaması | en_US |
dc.title.alternative | Segmentation of flight stages: An unsupervised learning model for aviation data | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.department | Seçiniz | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-3687-3703 | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1178 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1186 | en_US |
dc.identifier.issue | 6 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Bektaş, Oğuz | |