Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayrakçeken, Hüseyin
dc.contributor.authorKuş, Recai
dc.contributor.authorAytekin, Seyit
dc.date.accessioned2021-10-20T07:16:21Z
dc.date.available2021-10-20T07:16:21Z
dc.date.issued30.11.2020en_US
dc.identifier.citationBayrakçeken, H. , Kuş, R. & Aytekin, S. (2020). Kaplama Yapılmış Enjektör Gövde Millerinin Fiziksel Özelliklerinin Araştırılması . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 20 (5) , 941-950 . DOI: 10.35414/akufemubid.746254en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1129826
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35414/akufemubid.746254
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9548
dc.description.abstractGünümüz içten yanmalı motorlar içerisinde dizel motorları önemli bir yer tutmaktadır. Her ne kadar egzoz emisyonları nedeniyle kullanımları azalmış olsa da deniz araçları, jeneratörler, raylı sistem araçları, su motorları gibi farklı alanlarda kullanımları devam etmektedir. Dizel motorlarının en önemli donanımlarından birisi de yakıt sistemi olup, Common Rail başta olmak üzere çok çeşitli yakıt sistemleri kullanılmaktadır. Dizel yakıt sistemlerinde yüksek basınç pompası ve enjektör parçaları çok hassas imal edilmektedirler. Common Rail enjektörler çok yüksek basınç (1400-2000 bar) altında çalışmaktadırlar. Bu durum enjektörün nozzle, iğne, mil ve valf gibi parçalarında kolay hasara neden olabilmektedir. Bu çalışmada, Common Rail enjektör gövde mili kaplanmasının etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla, yapılan çalışmada ticari taşıt motorlarında kullanılan 3 adet dizel enjektör, farklı kaplamalar yapılarak standart enjektör ile yakıt püskürtme değerleri ve çalışma sonrası mil yüzeyindeki aşınmalar kıyaslanmıştır. Üç adet enjektör gövde mili sırası ile Cr(Krom), TiN(Titanyum Nitrür), ALTiN (Alüminyum Titanyum Nitrür) kaplanarak standart enjektör ile çalışma testleri yapılmıştır. ALTiN ve TiN kaplama yapılmış gövde milleri PVD ark yöntemi kullanılarak kaplanmıştır. Cr kaplı mil ise sıvı daldırma yöntemi kullanılarak kaplanmıştır. Kaplama sonrası mil pürüzlülük değerleri ölçülmüştür. Enjektörler 90 saat boyunca sürekli çevrim oluşturularak çalışma testleri yapılmıştır. Testler sonucunda kaplama yapılan millerin standart enjektör katalog değerlerini sağladığı, püskürtme miktarlarının ± toleransı aralığında olduğu ve kaplamanın enjektörlerde kullanılmasına uygun olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractDiesel engines have an important place in today's internal combustion engines. Although use of the engines has decreased due to exhaust emissions, the engines continue to be used in different fields such as marine vehicles, generators, rail system and water vehicles. One of the most important equipment of diesel engines is the fuel system, especially such as common rail system with wide usage area. High pressure pump and injectors parts are manufactured very precisely in diesel fuel systems. Common-Rail injectors operate under very high pressure (1400-2000bar). This can cause easy damage injector parts such as nozzle, needle, shaft and valve. In this study, the effects of coating the common rail injector were investigated. For this purpose, different coatings were made on 3 diesel injectors which used in commercial vehicle engines and then fuel injection values and wear on the shaft surface after operation were compared with the standard injector. Body shafts covered with ALTiN and TiN are coated using the PVD arc method. Three injector body shafts were coated with Cr, TiN, ALTiN, respectively and working tests were performed with standard injectors. Cr coated shaft is coated using liquid immersion method. After the coating, the shaft roughness values were measured. The injectors were continuously tested by creating a cycle for 90 hours. As a result, it was determined that the coated shafts provided the original injector catalogue values, the spray quantities were within the ± tolerance range and the coating was suitable for use in injectors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.35414/akufemubid.746254en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYüzey Kaplamaen_US
dc.subjectCommon Railen_US
dc.subjectEnjektören_US
dc.subjectPürüzlülüken_US
dc.subjectPVD Kaplamaen_US
dc.subjectSurface Coatingen_US
dc.subjectCommon Railen_US
dc.subjectInjectoren_US
dc.subjectRoughnessen_US
dc.subjectPVD Coatingen_US
dc.titleKaplama yapılmış enjektör gövde millerinin fiziksel özelliklerinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of physical properties of ınjector body shafts with plateden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0001-1111-2222en_US
dc.authorid0000-0002-7705-7924en_US
dc.authorid0000-0002-7739-3709en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage941en_US
dc.identifier.endpage950en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAytekin, Seyit
dc.contributor.institutionauthorKuş, Recai
dc.contributor.institutionauthorBayrakçeken, Hüseyin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster