Panik frenleme davranışının yarım taşıt test cihazında incelenmesi
Künye
Bayrakçeken, H. , Türkbay, T. , Aysal, F. E. & Yavuz, H. (2020). Panik Frenleme Davranışının Yarım Taşıt Test Cihazında İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 20 (4) , 730-740 . DOI: 10.35414/akufemubid.676481Özet
Günlük hayatın vazgeçilmez unsurlarından biri olan taşıtlarda frenleme etkinliği en önemli
parametrelerden biridir. Bu çalışma panik frenleme esnasında fren pedal kuvveti değişikliğinin frenleme
üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Deneyler Afyon Kocatepe Üniversitesi, Otomotiv
Mühendisliği Uygulama ve Araştırma Laboratuvarında bulunan yarım taşıt modeli olarak kullanılan FrenSüspansiyon Test Cihazı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Farklı yaş grupları ve cinsiyetlerden yirmi
sürücünün panik frenleme davranışlarından elde edilen veri setleri incelenmiş ve ortak bir frenleme
profili elde edilmiştir. Fren pedalı üzerine uygulanan kuvvet arttıkça fren iç hat basıncının, kaliperdeki
basıncın, fren kuvvetinin arttırdığını ve tam frenleme mesafelerinin azaldığını göstermiştir. Yaş, kilo ve
boy gibi parametrelerin frenleme profilini çok etkilemediği, ancak erkek sürücülerin kadın sürücülere
oranla frenleme performanslarının daha iyi olduğu görülmüştür. Braking event is an important parameter of the vehicles being an indispensable element of daily life.
This study was conducted to determine the effect of changing the brake pedal force on braking during
emergency brake. Experiments were carried out using Brake-Suspension Test Device which is used as a
semi-vehicle model in the Automotive Engineering Application and Research Laboratory of Afyon
Kocatepe University. Data sets obtained from panic braking behaviour of twenty drivers of different age
groups and genders were examined and a common braking profile was obtained. The results showed
that as the force applied on the brake pedal increased, the internal brake pressure increased, thereby
the pressure in the calliper and brake force were increased and reducing stopping distances. It was
found that parameters such as age, weight and height did not affect the braking profile much. However,
it was found that male drivers had better braking performances than female drivers.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri DergisiCilt
20Sayı
4Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/934913https://doi.org/10.35414/akufemubid.676481
https://hdl.handle.net/11630/9643
Koleksiyonlar
- Cilt 20 : Sayı 4 [19]