STM32f103C8 Mikroişlemcisi kullanılarak elektrikli araçlar için pasif dengeleme metodu tabanlı batarya yönetim sistemi tasarımı ve uygulaması
Künye
Kıvrak, S. , Özer, T. & Oğuz, Y. (2020). STM32f103C8 Mikroişlemcisi Kullanılarak Elektrikli Araçlar için Pasif Dengeleme Metodu Tabanlı Batarya Yönetim Sistemi Tasarımı ve Uygulaması . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 20 (3) , 426-433 . DOI: 10.35414/akufemubid.691456Özet
Önerilen çalışmada elektrikli araçlarda kullanılmak üzere dört hücreli batarya paketi için pasif hücre
dengeleme metodu tabanlı batarya yönetim sistemi tasarlanmış ve uygulaması gerçekleştirilmiştir.
Batarya yönetim sisteminin yazılımsal ve donanımsal altyapısı Master-Slave mantığına göre
oluşturulmuştur. Bu nedenle üç hücre verileri okuyup master hücreye göndermektedir. Master hücre,
kendi hücresinin ve slave hücrelerden gelen verileri okur. Gelen verilere göre de batarya hücrelerinin
gerilim dengeleme işlemlerinin kontrolünü ve yönetimini gerçekleştirir. Hücreler kendi içerisinde CAN
protokolü ile haberleşmektedir. Her bir hücreden akım, gerilim ve sıcaklık verileri okunarak hücrelerin
şarj işlemi kontrollü bir şekilde gerçekleştirilebilmektedir. Batarya yönetim sisteminde direnç tabanlı
pasif kontrol yöntemi kullanılmıştır. Pasif balanslama (dengeleme) yönteminde direnç yerine P kanallı
metal oksit yarı iletken anahtarlama elemanı kullanılarak gerilim dengeleme işlemi gerçekleştirilmiştir.
Ayrıca özgün bir dijital analog dönüştürme devresi tasarlanarak pasif hücre dengeleme tabanlı batarya
yönetim sisteminde uygulanmıştır. Batarya yönetim sisteminin uygulaması ve şarj işlemi başarılı bir
şekilde gerçekleştirilmiştir. Tasarlanan batarya yönetim sisteminin başarılı bir şekilde çalıştığı elde
edilen deneysel sonuçlar aracılığı ile kanıtlanmıştır. In the proposed study, a battery management system based on passive cell balancing method was
designed and implemented for the four cell battery pack to be used in electric vehicles. The software
and hardware infrastructure of the battery management system was created according to the MasterSlave logic. For this reason, three cells read the data and send it to the master cell. The master cell reads
data from its own cell and slave cells. According to the incoming data, it performs the control and
management of the voltage balancing processes of the battery cells. Cells communicate with CAN
protocol in themselves. The charging process of the cells can be carried out in a controlled manner by
reading current, voltage and temperature data from each cell. Resistance based passive control method
is used in the battery management system. In the passive balancing method, voltage balancing is
performed by using P channel metal oxide semiconductor switching element instead of resistance. In
addition, a unique digital analog conversion circuit was designed and implemented in the passive cell
balancing based battery management system. Application and charging of the battery management
system has been successfully completed. The designed battery management system has been proven
to work successfully through the experimental results obtained.
Kaynak
MakaleCilt
20Sayı
3Bağlantı
https://doi.org/10.35414/akufemubid.691456https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1172615
https://hdl.handle.net/11630/9666
Koleksiyonlar
- Cilt 20 : Sayı 3 [20]